دوستم به جوزجان سفر کرد، طالبان عقب نشینی کردند

© Photo / FVP Afghanistanدوستم به جوزجان سفر کرد، طالبان عقب نشینی کردند
دوستم به جوزجان سفر کرد، طالبان عقب نشینی کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان میخواستند با پنجصد الی هزار نفر بالای برخی از ولسوالی‌های ولایت جوزجان حمله کنند، اما با داخل شدن معاون اول ریاست جمهوری در این ولایت حملات‌شان به تعویق افتاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، گروه تروریستی طالبان با آماده ساختن 500 الی 1000 نفر قصد داشتن بالای برخی از ولسوالی‌های جوزجان حمله‌ور شوند. اما هنگامیکه جنرال دوستم، معاون ریاست جمهوری افغانستان به این ولایت سفر کرده گفته می‌شود که حملات خود را این گروه تروریستی به حالت تعلیق آورده اند.
گفته شده است که استرجنرال عبدالرشید دوستم، روز گذشته تاریخ 30 اکتوبر پس از بهرانی شدن اوضاع در این ولایت سفر کرده است. یک شب قبل از سفر وی در نتیجۀ حملۀ طالبان بر یک پوستۀ نیروهای امنیتی در منطقۀ بالاحصار ولسوالی آقچه، دست کم 25 تن از نیروهای امنیتی به شهادت رسیده بودند.

کشته شدن بیست پولیس مرزی و خیزش مردمی در هرات و غور - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن بیست پولیس مرزی و خیزش مردمی در هرات و غور

هدف سفر معاون ریاست جمهوری اتحاف دعا برای شهدا و دلجویی برای خانواده قربانیان بوده است و در عین حال دوستم از حضور خودش در کنار نیروهای امنیتی نیز خبر داده است.
از سوی هم عبدالحی حیات، عضو شورای ولایتی جوزجان، گفته است که سفر جنرال دوستم در یک وقت خوب به این ولایت بوده و از حملات دشمن جلوگیری کرد.
در همین حال افزوده شده است که استرجنرال دوستم در سفرش به آقچۀ جوزجان، با چند کمین دشمن روبرو شده است. معاون اول ریاست جمهوری، کشته‌شدن بیش از 20 نیروی دفاعی را در ولسوالی آقچه ناجوانمردانه می‌خواند. دوستم هشدار می‌دهد که اگر طالبان از کشتار مردم بی گناه دست نبردارند رهبریِ جنگ را در ولایت‌های فاریاب، سرپل و جوزجان به عهده خواهد گرفت و این گروه را به طور کلی از بین خواهد برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала