کردهای سوریه از پنتاگون خواستار رعایت منطقه امن شدند

© AP Photo / APTVکردهای سوریه از پنتاگون خواستار رعایت منطقه امن شدند
کردهای سوریه از پنتاگون خواستار رعایت منطقه امن شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مشترک کردهای دموکراتیک سوریه از امریکا خواسته است که مسیر امنی را برای پروازها در سوریه فراهم کنند.

به گزارش اسپوتنیک، الهام احمد، رئیس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه در سخنرانی که امروز تاریخ 31 اکتوبر در واشنگتن امریکا داشت از ایالات متحده خواست که منطقه امن برای پروازها در سوریه ایجاد کنند.
احمد، گفته است: «ما از پنتاگون می خواهیم که به ترکیه اجازه استفاده از فضای هوایی سوریه را ندهند و یک منطقه پرواز ممنوع در شرق فرات ایجاد کند.»

آغاز عقب نشینی کردها از مرز سوریه – ترکیه   - اسپوتنیک افغانستان
آغاز عقب نشینی کردها از مرز سوریه – ترکیه

گفتنیست که در 22 اکتوبر، فدراسیون روسیه و ترکیه تفاهم نامه 10 فقره ای را به ویژه درباره معرفی واحدهای پولیس نظامی روسیه و سرویس مرزی سوریه در ضلع مرز سوریه با ترکیه در خارج از منطقه منبع صلح ترکیه امضا کردند. آنها عقب نشینی نیروهای کرد و سلاح های آنها را در 30 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه که باید طی 150 ساعت تکمیل شود ، تسهیل می کنند. از این لحظه گشت های مشترک روسیه و ترکیه از عمق 10 کیلومتری مرز تا غرب و شرق منطقه عملیات ترکیه به جز شهر کامیشلی آغاز می شود.
یادآوری می‌کنیم که روز 9 اکتوبر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала