نظرسنجی: بیش از نیم امریکایی‌ها درمورد بمباردمان یوگسلاوی نشنیده اند

© AP Photo / U.S. Air Force, Msgt. Keith Reedنظرسنجی: بیش از نیم امریکایی‌ها درمورد بمباردمان یوگسلاوی نشنیده اند
نظرسنجی: بیش از نیم امریکایی‌ها درمورد بمباردمان یوگسلاوی نشنیده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس نظرسنجی اسپوتنیک، بیش از نیم امریکایی‌ها درمورد بمباردمان یوگسلاوی در جریان جنگ در کوسوو در سال ۱۹۹۹ نشنیده اند و نمی‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، در چوکات این تحقیقات جامعه شناسان از باشندگان ایالات متحده امریکا پرسیده اند که آیا آنها درمورد این اقدامات ائتلاف کشورهای ناتو شنیده اند یا خیر.

در نتیجه، ۵۴ درصد افراد گفته اند که درمورد بمباردمان شدن یوگسلاوی نمی‌دانستند. تنها ۲۶ درصد جواب مثبت دادند و برای ۲۰ درصد دیگر پاسخ دادن مشکل بوده است.

شرکت تحقیقاتی IFop که قدیمی‌ترین شرکت تحقیقاتی در فرانسه است به درخواست اسپوتنیک این نظرسنجی را از تاریخ ۲ الی ۱۵ اکتوبر در ایالات متحده امریکا انجام داده است. در این نظرسنجی ۱۰۰۱ نفر بالاتر از سن ۱۸ سال اشتراک ورزیده اند.

پروژه بین‌المللی نظرسنجی اسپوتنیک در ماه جنوری سال ۲۰۱۵ آغاز شد که در چوکات آن نظرسنجی افکار عمومی در کشورهای اروپا و امریکا درمورد مسایل مهم اجتماعی و سیاسی برگزار می‌شود.

قابل یادآوریست که در سال ۱۹۹۹ درگیری مسلحانه میان جدایی‌طلبان آلبانی در ارتش آزادی کوسوو و ارتش و پولیس صربستان منجر به بمباردمان یوگسلاوی توسط ناتو شد، آنزمان یوگسلاوی متشکل از صربستان و مونته‌نگرو بود.

براساس گزارش‌های مختلف، در این عملیات از ۴۰۰ الی یک هزار نفر کشته شده اند.

بمباردمان یوگسلاوی نخستین عملیات ناتو بود که بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала