پنتاگون تصویرهایی را از عملیات امریکا بر مخفیگاه سرکرده داعش منتشر کرد

© AP Photo / Ghaith Alsayedپنتاگون تصویرهایی را از عملیات امریکا بر مخفیگاه سرکرده داعش منتشر کرد
پنتاگون تصویرهایی را از عملیات امریکا بر مخفیگاه سرکرده داعش منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه ویدیویی منتشر کرد که به گفته این وزارت این عملیات منجر به کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی امریکا روز چهارشنبه ویدیویی را منتشر کرد که گفته می‌شود که این عملیات منجر به کشته شدن ابوبکر البغدادی شد.

در این ویدیو، جنرال «کنث اف. مک کنزی جونیور» فرمانده مرکز فرماندهی امریکا بطور همزمان یورش ادعایی نیروهای ویژه امریکا بر مخفیگاه ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در شمال سوریه را گزارش می‌کند.

گزارشها حاکی از آن است که نیروهای امریکا در این عملیات شش عضو داعش*- شامل چهار زن و یک مرد دیگر علاوه بر البغدادی- را به هلاکت رساندند. مک کنزی همچنین مدعی شد که انفجار کمربند انتحاری البغدادی، جان دو کودکی را که وی به همراه خود به داخل تونل برده بود، گرفت.

 

ویدیویی گرفته شده توسط یک پهپاد نیز نشان می‌دهد که نیروهای تکاور امریکا به محل مخفیگاه البغدادی نزدیک شده و جتهای جنگنده اف-15 و پهپادهای «ام کیو- 9 ریپر» امریکا به حمله هوایی علیه این محل دست زدند.

در این میان، جنرال مک کنزی نیز ادعا کرد که دی ان ای مورد استفاده برای اثبات هویت البغدادی از نمونه هایی بدست آمده که در جریان بازداشت قبلی البغدادی در اردوگاه بوکا عراق گردآوری شده بود.

این جنرال امریکایی همچنین مدعی شد که عقب نشینی نیروهای امریکا از سوریه در این عملیات «عامل محدودکننده» به شمار نمی رفت و ارتباطی با زمان بندی این عملیات نداشت.

*گروه تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала