خطر گسترش تروریزم از افغانستان به کشورهای سازمان شانگهای

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation/Vadim Savitskii /  مراجعه به بانک تصاویر خطر گسترش تروریزم از افغانستان به کشورهای سازمان شانگهای
خطر گسترش تروریزم از افغانستان به کشورهای سازمان شانگهای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خطر تروریزم، قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته از افغانستان کشورهای سازمان همکاری شانگهای را تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون دولت روسیه در سفری که با دمیتری مدویدف، به تاشکند برای اشتراک در نشست سران سازمان شانگهای داشتند اظهار کرده است که تروریزم، قاچاق و جانایات سازمان یافته تهدیدی جدی برای کشورهای سازمان همکاری شانگهای باقی مانده است.
از سوی هم گفته است که به تعداد ده هزار داعش در بخش‌های شمالی و شرقی افغانستان جابجا شده اند که این تهدید بزرگ برای کشورهای آسیای میانه است. و نیز گفته است که خوب ساختن اوضاع در افغانستان نه تنها برای این کشور بلکه برای تمام کشورهای که شامل سازمان هستند اهمیت خاص خود را دارد و به همین خاطر توجه جدی به این موضوع دارند.
در عین حال افزوده است که این سازمان از مردم افغانستان و روند گفتگوهای صلح همه جانبه پشتیبانی می‌کنند و می‌خواهند که اجرای روند صلح از طریق گفتگوی سیاسی بین خود افغان‌ها و تحت رهبری افغان‌ها باشد.
یادآوری می کنیم، که سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در ۱۵ جون سال ۲۰۰۱ میلادی  در شهر «شانگهای» تاسیس شد.
چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала