دمیتری مدودوف: افغانستان و فدراتیف روسیه علاقه مند افزایش میزان تجارت اند

© Dr. Abdullah Abdullah-FBدمیتری مدودوف: افغانستان و فدراتیف روسیه علاقه مند افزایش میزان تجارت اند
دمیتری مدودوف: افغانستان و فدراتیف روسیه علاقه مند افزایش میزان تجارت اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دمیتری مدودوف، صدراعظم روسیه در ملاقات با عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان گفت که فدراتیف روسیه و افغانستان علاقه مند افزایش میزان تجارت اند.

 

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در صفحه فیسبوک خود نوشته است: دمیتری مدودوف، نخست صدراعظم روسیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برای مردم افغانستان تبریک گفت و افغانستان را یکی از دوستان نیک روسیه خواند. أقای مدودوف، نقش افغانستان را در صلح و ثبات منطقه کلیدی خواند.

نخست وزیر روسیه با تاکید برعلاقمندی فدراسیون روسیه برای سرمایه‌گذاری و توسعه روابط تجارتی میان دو کشور گفت که متاسفانه مبادلات تجارتی میان دو کشور کاهش یافته و روسیه علاقمند است میزان مبادلات تجارتی میان دو کشور افزایش یابد. وی در ادامه صحبت‌های خود گفت که روسیه آماده است در برنامه‌های زیربنائی در افغانستان سرمایه‌گذاری کند و طرح‌های گذشته را نیز تکمیل نماید.

صدراعظم روسیه علاوه کرد که کشورش به کمک‌ های خود در عرصه فرهنگ، فراهم کردن بورسیه‌ های تحصیلی، آموزش افسران نظامی و مبارزه با موادمخدر ادامه می‌دهد.

آقای مدودوف گفت که کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و امیدوار است صلح و ثبات به زودی به افغانستان برگردد.

با قدردانی از کمک‌ های روسیه برای افغانستان تصویر روشنی از آخرین تحولات سیاسی- نظامی، مبارزه با تروریزم و روابط منطقه‌یی افغانستان ارایه و افزودیم که انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به رغم تهدیدهای طالبان برگزار گردید و مردم برای دفاع از مردم‌سالاری پای صندوق‌های رأی رفتند.

در ارتباط با مذاکرات صلح تاکید کردیم که صلح برای مردم و حکومت از اولویت برخوردار است و صلح در افغانستان بدون همکاری دوستان و متحدان بین‌المللی به شمول روسیه برقرار شده نمی‌تواند که در این راستا از تلاش‌های مسکو برای گفتگوهای صلح تشکر می کنیم.

از علاقمندی روسیه برای سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال کرده و تاکید نمودیم که افغانستان از افزایش دادوستد تجارتی میان دو کشور استقبال می‌کند.

عبدالله عبدالله می گوید: در اخیر تروریزم را تهدید مشترک علیه صلح و ثبات منطقه‌یی خواندیم و خواهان همکاری روسیه و سایر اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای برای مقابله با تروریزم و افراط‌گرائی در افغانستان و منطقه شدیم.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала