دهلی نو به عنوان آلوده‌ترین شهرهای جهان اعلام شد

© Sputnik / Insaf Basirovدهلی نو به عنوان آلوده‌ترین شهرهای جهان اعلام شد
دهلی نو به عنوان آلوده‌ترین شهرهای جهان اعلام شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس گزارش سازمان «ای کیوایر ویشوال» که کیفیت هوا در شهر های جهان را بررسی می کند، دهلی نو روز (پنجشنبه) در جایگاه نخست آلوده ترین شهر های جهان قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ایرنا، شبکه خبری ان‌دی‌تی‌وی اعلام کرد که گزارش این سازمان بر اساس بررسی روزانه کیفیت شهرهای جهان منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، در میان 50 شهر آلوده جهان، دهلی نو با سطح آلودگی 422، آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شده است. پس از دهلی، شهر لاهور پاکستان و هانوی در ویتنام جایگاه دوم و سوم را به دست آورده اند.

کابل آلوده ترین شهر جهان - اسپوتنیک افغانستان
کابل آلوده ترین شهر جهان

سازمان ای کیوایر ویشوال هوای دهلی نو را «سمی» اعلام کرده که می‌تواند به شدت بر سلامت انسان تاثیر گذاشته و سبب بروز مشکلات تنفسی شود.

بر اساس توصیه این سازمان، ساکنین دهلی نو باید از ورزش در فضای باز خودداری کرده و ماسک های ضد آلودگی به همراه داشته باشند. همچنان باز کردن کلکین ها توصیه نمی‌شود و دستگاه های تصفیه هوا باید روشن باشد.

پس از «جشن دیوالی»، کیفیت هوای دهلی نو به شدت کاهش یافت و دود غلیظی سرتاسر آسمان این کلان شهر را فرا گرفت.

استانداردهای بین المللی شاخص صفر تا 50 را به عنوان هوای مناسب برای تنفس معرفی می کنند.

آلودگی هوای پایتخت هند همه ساله به دلیل جشن آتش بازی دیوالی و آتش زدن زمین های کشاورزی، دود منتشر شده از موتر ها و ذرات خاک در فصل خزان افزایش می‌یابد.

همچنان هند کشوریست که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می‌کند، یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала