دیدار خلیلزاد با عبدالله در کابل

© فیسبوک داکتر عبدالله دیدار خلیلزاد با عبدالله در کابل
دیدار خلیلزاد با عبدالله در کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان بار دیگر به کابل برگشت.

به گزارش اسپوتینک، دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در اطلاعیه ای اعلام کرد، که «عبدالله عبدالله» در این دیدار با زلمی خلیلزاد به بحث و تبادل نظر درباره نتایج آخرین مذاکرات صلح پرداخت.

خلیلزاد با رهبران حکومت افغانستان و احزاب سیاسی گفتگو می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد با رهبران حکومت افغانستان و احزاب سیاسی گفتگو می‌کند

در ادامه این اعلامیه آمده است، که در این ملاقات که خانم لیزا کورتیس، مشاور رئیس جمهور ترامپ در امور جنوب آسیا و آقای جان بس، سفیر ایالات متحده نیز حضور داشتند، آقای خلیلزاد نتایج مذاکرات و آخرین نشست‌های خود با طرف‌های مختلف درباره تلاش‌ها برای دست یافتن به صلح در افغانستان را با ما در میان گذاشت.

خلیلزاد که هفته گذشته نیز به کابل سفر کرده بود، سه شنبه هفته روان به پاکستان رفت و با مقامات بلند پایه آن کشور از جمله نخست وزیر دیدار کرد.

دفتر عبدالله عبدالله این سفرهای خلیل زاد را در راستای گفت وگو در باره صلح با طالبان عنوان کرده اما مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان هفته گذشته در نشست مطبوعاتی سفر وی را با صلح بی ارتباط دانست.

حمدالله محب گفت: این سفر برای رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی کابل بوده که در سال 1396 از غرب کابل توسط افراد شبکه حقانی ربوده شدند.

به گفته وی، شبکه حقانی خواستار رهایی «انس حقانی» برادر رهبر شبکه حقانی در مقابل رهایی این استادان هستند.

روز گذشته منابع خبری افغانستان نوشتند، که شبکه حقانی خواستار آزادی 80 نفر از افراد خود در مقابل رهایی این استادان شده است.

اما دولت افغانستان تاکنون حاضر نشده  انس حقانی را در ازای بدل رهایی استادان امریکایی آزاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала