قانون «اینترنت روسی» از امروز اجرایی شد

© Photo / Новости/Кирилл Каллиниковقانون «اینترنت روسی» از امروز اجرایی شد
قانون «اینترنت روسی» از امروز اجرایی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روسیه قانون «فعالیت پایه‌دار بخش روسی شبکه اینترنتی» یا اینترنت مستقل به اجرا درآمد که به منظور اطمینان از حملات سایبری در امان بماند ساخته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این قانون «فعالیت پایدار بخش روسی شبکه اینترنتی» یا «اینترنت مستقل» در پی دستور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ماه می برای اجرای قانون به اجرا درآمده است.

انتزنت نظامی - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش موفقانه انترنت پر سرعت نظامی روسیه

اینترنت مستقل به دولت روسیه اختیارات زیادی برای فیلتر کردن و کنترول پهنای باند و ترافیک اینترنت می‌دهد و حتی به گفته دولت در مواقع اضطراری می‌تواند اینترنت در روسیه را از شبکه جهانی قطع کند.

این قانون، به ویژه نصب بر روی شبکه‌های اپراتورهای اینترنت از ابزارهای فنی نظارت بر انطباق با قانون محدودیت دسترسی به اطلاعات غیرقانونی را فراهم می‌کند که چنین تجهیزات باید توسط دولت تامین شود.

علاوه براین، گفته شده است که یک مرکز نظارت و کنترول ایجاد شود که تلاش اپراتورهای اینترنتی را در مواقع اضطراری هماهنگی نمایند.

شبکه‌های داخلی بدون دسترسی به اینترنت تحت پوشش این قانون قرار نمی‌گیرند. اطلاعات سازمان های دولتی با رمزگذاری بیشتر محافظت می‌شوند.

در صورت تهدید از خارج «روس کوم نادزور» قادر به مدیریت شبکه‌های ارتباطی می‌باشد و همچنان مقرارت مربوط به حفاظت رمزنگاری از اطلاعات از اول جنوری عملی خواهد شد.

همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده بود، این قانون برای اطمینان فعالیت پایدار و حاکمیت اینترنت در روسیه لازم است و ما در مورد محدودیت ها صحبت نمی‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала