منظوری پروژه اعمار سالن اجتماعات مصلای شهید وحدت ملی استاد مزاری

© ارگ ریاست جمهوری منظوری پروژه اعمار سالن اجتماعات مصلای شهید وحدت ملی استاد مزاری
منظوری پروژه اعمار سالن اجتماعات مصلای شهید وحدت ملی استاد مزاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری از منظور پروژه اعمار سالن اجتماعت مصلای شهید وحدت ملی افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: شب گذشته مؤرخ 9 عقرب 1398 دوصد و سومین جلسه کمیسیون تدارکات ملی به ریاست جلالت مآب رئیس جمهور برگزار گردید.

بزرگداشت از 24مین سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
بزرگداشت از 24مین سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری در مسکو

در این جلسه 35 مورد پیشنهادات اداره تدارکات ملی در باره قراردادها ارائه گردید که 27 مورد آن منظور گردید. در میان قراردادهای منظور شده، قرارداد پروژه ساختمان فاز اول سالن اجتماعات مصلای شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری در غرب کابل نیز شامل بود.

ارگ ریاست جمهوری همچنان نوشته است، که چنان که اطلاع دارید در حوت سال گذشته جناب رئیس جمهور در مراسم سالگرد شهادت استاد مزاری که در ارگ برگزار شده بود، هدایت دادند که حکومت آماده است با همکاری مردم، مصلای شهید مزاری را اعمار کند تا همایش های بزرگ مردمی و مراسم مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمول مراسم سالگرد شهید وحدت ملی در یک فضا و محیط مناسب برگزار گردد. این مصلا سال ها است که در یک ساحه سرباز قرار داشته و مردم گردهمایی های خود را در فصل های سرد و گرم در زیر باران و برف زمستان و یا در هوای گرم تابستان، در آن جا برگزار می کردند.

ارگ ریاست جمهوری در ادامه نوشته است، که برای تطبیق هدایت جلالت مآب رئیس جمهور، رایزنی ها و اقدامات اولیه برای تعقیب موضوع، از طرف دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری، از اول سال 98 آغاز گردید و بعد از مشوره با مردم و علما و شخصیت ها، طرح و دیزاین آن توسط جمعی از انجنیران جوان و پرتلاش ما در وزارت شهرسازی و اراضی تهیه شده و بعد از طی مراحل قانونی، ویزه و تأیید شد. سپس با هدایت رئیس جمهور، اداره محترم عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری، مسئولیت تطبیق آن را به عهده گرفت و بودجه فاز اول آن نیز برآورد شده و در کابینه و شورای ملی منظور شد.

در این اعلامیه همچنان آمده است، که اکنون بسیار جای مسرت است که بعد از طی مراحل قانونی اولیه، پروسه تدارکاتی و قرارداد این پروژه طبق پیشنهاد شماره 257 مؤرخ 26/6/1398 ریاست انسجام امور ساختمانی و آبدات تاریخی و منظوری مقام محترم «اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری» با «دستگاه ساختمانی بنائی» آغاز شد و بعد از مذاکره با دستگاه ساختمانی بنائی و در نظر گرفتن تخفیف های مناسب، اسناد پروژه ذریعه مکتوب رسمی به تاریخ 20/7/1398 غرض اخذ منظوری به کمیسیون تدارکات ملی فرستاده شد و سرانجام در جلسه شب گذشته این کمیسیون به تأیید رسیده و منظور گردید.

یادآوری می کنیم، که برای فاز اول این پروژه، قیمت داوطلب برنده مبلغ 124 میلیون و 303150 افغانی است و میعاد تطبیق قرارداد، هم 12 ماه تقویمی بعد از عقد قرارداد در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала