تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سه ماه اخیر افزایش یافته است

© Photo / MODتلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سه ماه اخیر افزایش یافته است
تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سه ماه اخیر افزایش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیگار یا اداره سر مفتش ویژه برای بازسازی افغانستان در گزارش تازه اش به کنگرس امریکا از افزایش پنج درصدی تلفات نیروهای دولتی افغانستان در سه ماه گذشته خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جان سپکو دراین گزارش نوشته است که بیشتر از شصت درصد این تلفات در جریان عملیات های دفاعی این نیروها رخ داده است و تلفات غیرنظامیان نیز در درگیری های سه ماه گذشته افزایش 39 درصدی داشته اند.

انتقاد سیگار از مأموریت ناکام معاونت آمریکا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد سیگار از مأموریت ناکام کمک های آمریکا به افغانستان

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، در باره این گزارش گفت: «سیاست گذاران امریکایی باید ببینند که ایالات متحده در چی شرایطی باید از تلاش های ادغام حمایت کند و اگر حمایت می کند، باید بهترین رویکرد را بیابد».

در گزارش سیگار آمده است که نهادهای امریکایی باید در عملی سازی این برنامه چندین خطر را در نظر بگیرند، به شمول فساد، دشواری نظارت و ارزیابی، چالش های بررسی و مسایل امنیتی. از سال 2001 به این سو تلاش‌های ادغام در افغانستان با این مشکلات رو به رو بوده اند.

در این گزارش آمده است که تلفات غیرنظامیان بربنیاد آمارهای یوناما در ماه های جولای تا سپتمبر نسبت به زمان مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است .

بر اساس این گزارش، تأمین امنیت از سوی نیروهای افغان در جریان انتخابات، سبب کاهش خشونت‌ها شد؛ اما تلاش های طالبان برای براندازی خشونت بار انتخابات سبب کاهش شرکت مردم در انتخابات شد و نزدیک به یک هزار مرکز رای دهی به علت تهدیدهای امنیتی بسته بودند.

در گزارش آمده است که تا ماه اکتوبر سال روان میلادی، 17 سرباز امریکایی و خارجی در افغانستان کشته شده اند و 124 تن شان زخم برداشته اند که در پنج سال اخیر بیشترین تلفات شان است.

بر بنیاد این گزارش، در نه ماه امسال، نیروهای امنیتی دو هزار و 531 عملیات زمینی انجام داده اند که نسبت به سراسر سال 2018 که دو هزار و 365 عملیات بود بیشتر است.

اما وزارت دفاع ملی با رد این گزارش سیگار گفت که تلفات نیروهای دولتی کاهش یافته و از هشت ماه به این سو این نیروها در حالت تهاجمی قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала