شاهراه کابل قندهار در اعتراض به اخاذی پولیس از سوی رانندگان موترهای باربری مسدود شد+ ویدیو

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر دستگیری سه تن در پیوند به حادثه دیروز کندهار
دستگیری سه تن در پیوند به حادثه دیروز کندهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها رانندۀ موترهای باربری در شهر قلات مرکز ولایت زابل در یک گردهمایی اعتراضی شاهراه کابل-قندهار را به روی ترافیک مسدود کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  کوکچه پرس، صدها راننده موترهای باربری در شهر قلات؛ مرکز ولایت زابل در یک گردهمایی اعتراضی شاهراه کابل- قندهار را به روی ترافیک مسدود کردند.

این رانندگان که شمارشان به بیش از چهارصد نفر می‌رسد با مسدود کردن شاهراه کابل-قندهار می‌گویند که از اخاذی‌های نیروهای امنیتی در این مسیر به ستوه آمده‌اند.

این رانندگان ادعا دارند که یک رانندۀ موتر باربری شب پنجشنبه (9 عقرب) پس از آن که از دادن پول به پولیس شاهراه در مربوطات ولایت زابل خودداری کرده مورد تیراندازی سربازان پولیس قرار گرفته و کشته شده است.

این معترضان می‌گویند تا زمانیکه به این مشکل به گونۀ بنیادی رسیدگی نشود، به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

معترضان از دولت می‌خواهند که این افراد را شناسایی و به مراجع عدلی و قضایی معرفی کند.

شورای ولایتی زابل اخازی‌ها توسط سربازان پولیس در شاهراه کابل-قندهار را در مربوطات ولایت زابل تایید می‌کند و مقام‌ها در این شورا می‌گویند که این مشکلات را همواره با مسوولان محلی در میان گذاشته اند.

عطا جان حقبیان، رییس شورای ولایتی زابل می‌گوید: "در شاهراه به خاطر اخازی‌های غیرقانونی تا اکنون چندین نفر کشته شده‌اند و این چهارمین قتل است که در سه ماه گذشته در مسیر شاهراه کابل-شمال توسط نظامیان افغان صورت گرفته است."

در همین حال، گل‌اسلام سیال، سخنگوی والی زابل در صحبت با رسانه ها گفت:مشکلات رانندگان در مسیر این ولایت را شنیده و گام‌های عملی را بخاطر جلوگیری از اخازی‌های نیروهای امنیتی خواهند برداشت.

با بسته شدن این شاهراه، به گفته مقامات بیش از 500 موتر مسافربری خورد و بزرگ در این مسیر گیر مانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала