واکنش وزارت دفاع افغانستان به گزارش سیگار در مورد افزایش تلفات نظامیان افغان

© AP Photo / Musadeq Sadeq واکنش وزارت دفاع افغانستان به گزارش سیگار در مورد افزایش تلفات نظامیان افغان
 واکنش وزارت دفاع افغانستان به گزارش سیگار در مورد افزایش تلفات نظامیان افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیگار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از تاریخ اول ماه جون تا 31 سپتامبر سال جاری 2019، تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع افغانستان در واکنش به گزارش تازۀ "بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی أفغانستان"، سیگار، می‌گوید تلفات نظامیان افغان در میدان‌های نبرد نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

وزارت دفاع ملی با با رد این گزارش گفته است: این نیروهای مسلح ما از حدود یکسال به اینسو در حالت تهاجمی قرار دارند.

سیگار در این گزارش، این آمار را از "ماموریت حمایت قاطع" ناتو به دست آورده است که 5 درصد افزایش تلفات را در تابستان امسال (اول جون تا 31 آگست 2019) نسبت به فصل مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

سیگار: افغانستان هنوز هم یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر است - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: افغانستان هنوز هم یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر است

یک مقام وزارت دفاع ملی افغانستان در واکنش به این گزارش، ضمن تکذیب یافته‌های گزارش سیگار، گفت: تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع أفغانستان مدعی شد: نظامیان افغان در میدان‌های نبرد تلفات داشته‌اند اما نه به اندازه‌ای که در گزارش سیگار آمده است..

سیگار گفته که از اکتبر 2017 حکومت افغانستان آمار دقیق تلفات و شمار نیروهای ارتش و پولیس افغانستان را "محرمانه" طبقه‌بندی کرده و برای اطلاع عموم نشر نمی‌کند.

بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی أفغانستان، بر أساس آمارهای منابع مختلف، هر سه ماه، گزارشی مبنی بر ارزیابی وضعیت امنیتی و بازسازی أفغانستان، منتشر می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала