جنگ شدید بین کُردها و اردوی آزاد سوریه

© REUTERS / Asmaa Waguihسربازان کردی
سربازان کردی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبه‌نظامیان کُرد سوریه 15 روستا را از چنگ 'اردوی آزاد' طرفدار ترکیه آزاد و تحت کنترل خود درآورند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، همزمان با تثبیت مواضع قوای مسلح سوریه در شمال این کشور، شبه‌نظامیان کُرد نیز توانستند در درگیری با تروریست‌های 'اردوی آزاد' 15 روستا را به کنترل خود در آورند.

American and Iraqi trainers instruct Iraqi soldiers - اسپوتنیک افغانستان
اعزام شبه نظامیان امریکایی جهت کمک به کرد های سوریه

با آغاز مرحله دوم توافق سوچی میان ترکیه و روسیه، قوای مسلح سوریه نیز مواضع خود را در شمال سوریه تقویت کردند.

به نوشته روزنامه الوطن سوریه، قوای مسلح این کشور در حومه شهرک «تل تمر» در شمال سوریه مواضع خود را در محوری به طول 60 کیلومتر از روستای «الاغیبش» تا روستای « الواسطه» در این منطقه جهت مقابله با حملات احتمالی تروریست‌های همسو با ترکیه تقویت کردند.

منابع از میدان جنگ همچنین گفتند که قطعات اردوی سوریه به پیشروی خود به سمت مرز با ترکیه را ادامه دادند تا جلوی حملات عناصر وابسته به ترکیه را بگیرند و حضور ارتش در این منطقه موجب آسوده خاطری مردم منطقه و بازگشت اهالی چندین روستا به خانه‌های خود شده است.

 آمریکا جنگ با ترکیه بر سر کردها را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا جنگ با ترکیه بر سر کردها را رد کرد

قوای مسلح ترکیه از یک ماه گذشته در شمال ولایت «الحسکه» از غرب و محور «رأس العین» تا «قاشلی» در شرق به طول 90 کیلومتر مستقر شدند.

در مقابل شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» در منطقه «ابو رأسین» در درگیری با تروریست‌های گروه «ارتش آزاد» و یک روز پس از آغاز مرحله دوم توافق سوچی میان ترکیه و روسیه و گزمه مشترک دو کشور، توانستند 15 روستا در منطقه «رأس العین» را به کنترل خود در آورند.

این درگیری‌ها از روز گذشته آغاز شده و همزمان طیارات جنگی ترکیه نیز مواضع شبه‌نظامیان کُرد را به شدت بمباران کردند.

همزمان با این درگیری‌ها نهاد موسوم به «ناظرین حقوق بشر سوریه» در گزارشی از ایجاد دو دستگی در میان عناصر «ارتش آزاد» خبر داد و نوشت که تروریست‌های «لواء حمص العدیه» از این گروه جدا شده و به گروه «جیش العزه» پیوسته‌اند.

چندی قبل ترکیه به بهانه عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه و ایجاد به اصطلاح منطقه امن در این مناطق، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала