خطر بزرگ لبنان را تهدید میکند

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر خطر بزرگ لبنان را تهدید میکند
خطر بزرگ لبنان را تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرکنندگان در بیروت روز دوشنبه اعتصاب عمومی را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک،  فعالین بیروت مرکز لبنان خواستار اعتصاب عمومی در روز دوشنبه شدند، آنها همچنین قصد دارند دوباره همه جاده های شهر را مسدود کرده و مانع کار مؤسسات از جمله مکاتب و دانشگاه ها شوند.

تظاهرات گسترده ضد دولتی - شهر بیروت، پایتخت لبنان - اسپوتنیک افغانستان
ادامه تظاهرات گسترده ضد دولتی در بیروت

روز یکشنبه در بیروت ، برای اولین بار پس از استعفای دولت در 29 اکتوبر ، تظاهرات مسالمت آمیز چند هزار نفری ضد دولتی برگزار می شود.

روز سه‌شنبه ، نخست وزیر لبنان ، سعد حریری ، رسما استعفای خود را از طریق تلویزیون اعلام کرد. پس از استعفای حریری ، برای چند روز سکوت کامل در مرکز بیروت حکمفرما شد. روز یکشنبه ، فعالان از طریق شبکه های اجتماعی از شهروندان خواستند که مجدداً در تمام شهرهای بزرگ کشور به جاده ها تظاهرات نمایند.

تظاهرات گسترده ضد دولتی در لبنان در 17 اکتوبر آغاز شد. تقریباً نصف ساکنان کشور به جاده ها رفتند. بیروت به مدت دو روز با شورش و درگیری بین معترضین و پولیس روبرو شد. مقامات از نیروهای نظامی و امنیتی داخلی خواستند که از زور استفاده نکنند

 حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی به بیروت + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی به بیروت + ویدئو

و از امنیت تظاهرکنندگان مسالمت آمیز اطمینان حاصل کنند. به مدت 13 روز ، صدها هزار نفر در اعتراضات مسالمت آمیز شرکت کردند. فعالین تقریباً تمام شاهراه ها اصلی کشور را مسدود کردند. در این مدت ، بانک ها و موسسات آموزشی کار نمی کنند.

اقتصاد لبنان در بحران است. رئیس جمهور میشل اونگ در اوایل ماه اکتوبر گفت که دولت از محاصره مالی و تحریم ها رنج می برد. در بخش بانکی کمبود ارز وجود دارد ، صدور دالر محدود شده است و درصد کمیسیون افزایش می یابد.

نخستین اعتراضات و اعتصابات در لبنان از پایان ماه اپریل آغاز شد و تا پایان ماه می ادامه یافت. اتحادیه ها اعتصاب خود را پس از تصویب دولت ، هنگام تصویب بودجه دولت برای سال مالی 2019 آغاز کردند ، شامل بندهایی بود که برای کاهش معاش و دستمزدهای اجتماعی به کارمندان دولت و متقاعدین اردو در نظر گرفته شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала