روند شمارش آرا فردا آغاز می‌شود

© Sputnik / Firooz Mashoofروند شمارش آرا فردا آغاز می‌شد
روند شمارش آرا فردا آغاز می‌شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که فردا تاریخ 4 نومبر بازشماری آرا در 34 ولایت افغانستان آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که بازشماری آرا در 34 ولایت افغانستان فردا دوشنبه 4 نومبر شروع خواهد شد.
از سوی هم شرکت دارملوک، هفته گذشته اعلام کرد که بیش از ۱۳۷هزار رأی به‌گونۀ اتوماتیک در بانک اطلاعات مرکزی کمیسیون انتخابات قرنطین شده‌اند.
اما در عین حال شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، با تائید نکردن ارقام می‌افزایند که این آرا تقلبی هستند و نتایج انتخابات را تغییر خواهد داد. و خواستار باطل ساختن این آرا اند.
در همین حال دسته انتخاباتی حکمتیار گفته است که برای اینکه به رأی مردم افغانستان دستبرد بزنند و نتیجۀ انتخابات را تغییر بدهند تقلب بسیار گروهی انجام داده شده است.

دارملوک 47 هزار رای خلاف معیار را شناسایی کرد - اسپوتنیک افغانستان
دارملوک 47 هزار رای خلاف معیار را شناسایی کرد

شماری از دسته‌های انتخاباتی دیگر بر باطل شدن در حدود 300 هزار رأی پافشاری دارند و می‌افزایند که این آرا، قبل و پس از برگزاری انتخابات در دستگاه‌های بایومتریک ثبت شده‌اند.
گفتنیست که اعضای کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ 31 اکتوبر طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که شرکت دارملوک به تعداد چهل و هفت هزار رای دهنده که تصاویر مشابه، عکس پایین سن قانونی برای رای دهی و غیر معیاری داشتند شناسایی کرده است.
چالش های فنی در کمیسیون مستقل انتخابات، و کندی کار شرکت درملوگ باعث شده است که اعلام نتایج همیشه به تاخیر بیافتد.
اعلام نتیجه‌ی ابتدایی از ۲۷میزان به بیست وسوم عقرب به تاخیر افتاد.
نگرانی ‌های وجود دارد که اگر این شرکت در کارش تاخیر کند، اعلام نتیجه‌ی ابتدایی انتخابات در 23 عقرب امکان پذیر نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала