برنامه‌های امریکا برای تقویت نفوذش در آسیا

© AFP 2023 / David Gannonبرنامه‌های امریکا برای تقویت نفوذش در آسیا
برنامه‌های امریکا برای تقویت نفوذش در آسیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر روسیه تاکید کرد، تلاش‌های اخیر واشنگتن برای افزایش نفوذ امریکا در جنوب شرق آسیا با ارتقای ایده‌اش از یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز، مغایر اصول مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه بانکوک پست گفت که ایده امریکا در جنوب شرق آسیا موجب تضعیف آسه‌آن می‌شود.

نخست وزیر روسیه: باید افغانستان از بحران اقتصادی بیرون شود - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر روسیه: باید افغانستان از بحران اقتصادی بیرون شود

نخست‌وزیر روسیه گفت: «اخیرا شاهد تلاش‌های امریکا برای تقویت نفوذش در جنوب شرق آسیا از جمله از طریق ارتقای مفهوم یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز هستیم. طبق طرح‌های آن‌ها، این استراتژی باید جایگزین فرمت معمول همکاری آسیا اقیانوسیه شود. ما خواستار حفظ سیستم کنونی روابط بین دولتی موثر هستیم که پایه و اساس آسه‌آن است».

آقای مدودف تاکید کرد، ابتکارعمل منطقه هند-اقیانوسیه با اصول آسه‌آن در تضاد است و اعضای آسه‌آن از تشکیل یک فضای همکاری اقتصادی و جامع حمایت کرده‌اند.

وی افزود: «در همین راستا، ما طرح‌ امریکا را چالشی جدی برای کشورهای آسه‌آن در نظر می‌گیریم چرا که ممکن است مواضع این مجمع را تضعیف کند و جایگاه آن را به عنوان بازیگر کلیدی در حل مسائل امنیتی منطقه‌ای به خطر بیندازد».

دیمیتری مدودف شنبه برای شرکت در نشست تجاری و سرمایه‌گذاری آسه‌آن وارد بانکوک شد و انتظار می‌رود نشست‌های دوجانبه در حاشیه این نشست داشته باشد.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری آسه‌آن شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی است. روسیه از جولای سال 1996 یک شریک گفتگوی تمام عیار در این اتحادیه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала