بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی بدن کدامند؟

CC0 / Pixabay / بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی بدن کدامند؟
بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی بدن کدامند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فصل سرما معمولاً با بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، گریپ و غیره همراه است. البته این بدین معنی نیست که زمستان فصل ناخوشی و بیماری است.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که در شرایط اختلاف دما، نظارت بر مصونیت بدن شما بسیار مهم است. کمبود ویتامین ث می‌تواند به طور قابل توجهی سیستم دقاعی بدن تان را تضعیف کند.

دانشمندان معتقد هستند که آب اقیانوس سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان معتقد هستند که آب اقیانوس سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

متخصصان تغدیه علاوه بر میوه مرکبات در مورد این که سیستم دفاع بدن باید در رژیم غدایی گنجانده شود می‌گویند که ویتامین ث را حتی از انواع توت‌ها و میوه‌های یخ زده نیز می‌توان دریافت کرد، با این حال شما می‌توانید از مرچ دولمه و کلم‌ترش استفاده نماید زیرا ویتامین در آنها نسبت به پرتقال‌ها ده برابر بیشتر ویک غذای تخمیری است.

پیاز، سیر و نوش پیاز نیز سرشار از ویتامین ث، پتاسیم، کروم و سلنیوم است. علاوه بر این، آنها حاوی روغن های اساسی هستند که خاصیت ضد میکروبی را دارند.

به گفته کارشناسان نباید سبزیجات تیره و سبزیجات سالاد را نادیده گرفت برای بالا بردن سیستم دفاع بدن می‌توانید از سبزی پالک، گسنیز، زردک و کلم بروکسل استفاده نمایند.

برای سیستم دفاع بدن ویتامین ئی بسیار مهم است که در این ویتامین در در ترکیب میوه‌های مغزدار، روغن نباتی و نان‌های گندم ور وجود دارد و استفاده از مایعات زیاد نیز در بالا بردن سیستم دفاعی بدن مهم است.

متخصصان تغدیه توصیه می‌کنند که باید روزانه کم کم 4 تا 6 بار در روز غذا بخورید همچنان از غذاهای سنگین و دیر هضم مانند گوشت های چرب، گوشت دودی، کنسرو، سوسیس، کالباس، غذاهای فست‌فود و غذاهای تند و ادویه جات خودداری نماید.

همچمنان با آب بازی می‌توانید مصونیت بدن را تقویت نماید زیرا آب بازی کرد باعث بهبود در جریان خون می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала