دستور غنی به مسئولان ولایات: با کسی که مالیه نمی دهد، برخورد کنید

© Photo / ارگدستور غنی به مسئولان ولایات: کسی که مالیه نمی دهد، برخورد کنید
دستور غنی به مسئولان ولایات: کسی که مالیه نمی دهد، برخورد کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی می گوید به مسئولان ولایات دستور داده است تا با زورمندان و کسانی که در برابر جمع آوری عواید ملی مانع ایجاد می کنند، به گوه جدی و قانونی برخورد کنید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای گفته است که آقای غنی در یک ویدیو- کنفرانس با مسئولان امنیتی و والیان 34 ولایت در مورد توجه بیشتر به روند جمع آوری عواید ملی صحب کرده است.

 اشرف غنی در مصارف انتخاباتی مقام نخست را گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی در مصارف انتخاباتی مقام نخست را گرفت

در این ویدیو- کنفرانس آقای غنی به مقام‌محلی ولایت‌ها دستور داده است که به صورت قانونی و به موقع بالای فعالیت های شفافیت های گمرکات توجه و نظارت شان را افزایش دهند.

به گفته رئیس جمهور غنی، خودکفایی در اولویت کاری حکومت قرار دارد.

در اعلامیه‌ی ارگ به نقل از غنی آمده است: "هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل جمع‌آوری عواید در گمرکات مانع واقع شود و این یک وجیبه‌ی ملی است".

رئیس جمهور می افزاید که ظرفیت های در بخش جمع آوری بودجه و در آمد ملی افزایش یافته است، اما بخاطر تقویت هر چه بیشتر این بخش باید برنامه‌های منظم و سیستماتیک ترتیب و تطبیق گردد.

وزارت مالی کشور نیز اعلام کرده است که در سال جاری مالی 160 میلیارد افغانی عواید جمع آوری شده است.

براساس آمار این وزارت 10 درصد افزایش نسبت به سال مالی گذشته است. این وزارت می گوید که از مجموع 160 میلیارد افغانی، 66 میلیارد افغانی از بخش گمرکات کشور و 94 میلیارد دیگر آن از بخش درآمد بدست آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала