درس فراموش ناشدنی ارتش به طالبان در ولایت بلخ

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaفرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد
فرمانده طالبان مرگ رهبر این جنبش را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی درگیری های زمینی و حملات هوایی نیروهای ارتش در چهار ولسوالی ولایت بلخ سه فرمانده مشهور طالبان به شمول 26 تن دیگر کشته و ده ها عضو این گروه زخمی شدند.

 به گزارش اسپوتنیک،مسوول مطبوعاتی فرماندهی ارتش در شمال افغانستان اعلام کرد، سه فرمانده و بیست و شش نفر ازاعضای  طالبان در درگیری های زمینی و حملات هوایی نیروهای ارتش در چهار ولسوالی ولایت  بلخ  کشته و ده عضو دیگر این گروه زخمی شدند.

وی افزود: در این عملیات تعدادی سلاح و مقادیری مهمات طالبان نیز کشف و ضبط شده است.

قول اردوی شاهین نیز با نشر خبرنامه‌ای امروز دوشنبه (13 عقرب) اعلام کرد که این درگیری‌ها روز گذشته در ساخته تیمورک ولسوالی چهاربولک، روستای رزقل ولسوالی کشنده و ساحه گندلی جتور ولسوالی زارع ولایت بلخ رخ داده است.

در خبرنامه آمده:"روز گذشته در ساعات مختلف، در نتیجه ضربات هوایی، توپچی و درگیری میان نیروهای امنیتی و دهشت‌افگنان طالب در ساحه تیمورک ولسوالی چهاربولک، قریه رزقل ولسوالی کشنده و گندلی جتور ولسوالی زارع ولایت بلخ 29  تن ازهراس افگنان طالب به شمول سه فرمانده کلیدی آنها بنام‌های ملاغوث الدین، ملاصلاح الدین وملانورعلی  کشته شدند، که از جمله دو جسد آنها در میدان نبرد باقی مانده و10 تن دیگرشان زخمی گردیدند".

در این درگیری های امنیتی، یک میل سلاح درازنوف، دومیل کلاشینکوف و یک قاب دوربین به دست نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افتاده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала