فواید کار چهار روزه به جای پنچ روز از دیدگاه مایکروسافت

© AFP 2023 / MIKKO STIG / LEHTIKUVA فواید کار چهار روزه به جای پنچ روز از دیدگاه مایکروسافت
 فواید کار چهار روزه به جای پنچ روز از دیدگاه مایکروسافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در مایکروسافت در مورد اثربخشی کار چهار روزه به جای پنچ روز در هفته صحبت شده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مایکروسافت جاپان پروژه‌ اصلاح کار را برای کارکنان خود آغاز کرد و به ‌مدت یک ماه، سه روز آخر هفته برای کارکنان این شرکت تعطیل اعلام کرد. این مرخصی با همان حقوق قبلی بود و تأثیری بر دیگر تعطیلات کارمندان نگذاشت؛ درنتیجه کارکنان علاوه‌ بر تعطیلات همیشگی، به‌ طور کلی سه روز آخر هفته را نیز تعطیل بودند.

در ماه اگست به کارمندان شرکت مایکروسافت در جاپان اجازه داده شد تا جمعه سرکار حاضر نشود. طبق نتایج این آزمایش، 92 درصد از آنها اظهار داشتند که از برنامه جدید راضی هستند. در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، بهره وری آنها نیز 40 درصد افزایش یافته است.

برخی از کارمندان مایکروسافت وقت کمتری را به جلسات و ملاقات های حضوری گذراندند و بیشتر اوقات با استفاده از چت های آنلاین تماس را انجام دادند. این شرکت همچنین مصرف انرژی و کاغذ را کاهش داده است.

رمزگشایی مایکروسافت از طرح جدید ویندوز  - اسپوتنیک افغانستان
رمزگشایی مایکروسافت از طرح جدید ویندوز

در روسیه نیز پیشنهادی برای کم کردن روز کاری در هفته داده شده بود. نخستین بار در اوایل ماه جون، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه به این موضوع اشاره كرد و خاطرنشان كرد: هفته با چهار روز کاری می تواند با افزایش بهره وری نیروی كار همراه باشد. این ایده توسط فدراسیون اتحادیه های کارگری مستقل پشتیبانی شد. در ماه اکتبر نیز وزارت کار و امور اجتماعی روسی گزارشی از معرفی یک هفته کاری چهار روزه را به دولت آماده و ارسال کرد.

گفتنی است که در این پروژه 2300 کارمند شرکت نمودند. شرکت مایکروسافت قصد دارد به دلیل نتایج مثبت، این پروژه را در تابستان سال آینده تکرار کند، اگرچه این رویکرد ممکن است برای همه‌ شرکت‌ها و کارمندان مؤثر نباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала