جریان بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری به زودی آغاز می‌گردد‌

© Photo / IEC AFG fb جریان بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری به زودی آغاز می‌گردد‌
 جریان بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری به زودی آغاز می‌گردد‌ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که روند بازشماری بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری کشور به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، کمیسیون مستقل انتخابات همچنان می‌افزاید که نرم افزاری نیز برای بازشماری آرا از سوی شرکت درمالوگ برای این نهاد فرستاده شده است.

در همین حال اورنگ‌زیب یک عضو این کمیسیون می‌گوید یک میلیون و 843 هزار و 107 رای بایومتریکی پس از تصفیه از سوی شرکت درمالوگ، قابل اعتبار است.  

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات در صحبت با رسانه ها گفت است که روند بازشماری بخشی از آراء که قرار بود امروز آغاز شود، آغاز نشده است و این روند به زودی آغاز خواهد شد.

آقای ابراهیمی گفت:" آرای بایومتریک که با فورم نتایج مطابقت نداشته باشد و آرای که قبل یا هم بعد از وقت زمان رای گیری استعمال شده است به باز شماری می‌رود".

برخی تکت‌های انتخاباتی خواهان تاخیر روند باز شماری آراء شده‌اند اما برخی تکت‌های دیگر آن را قابل قبول نمی‎دانند.

روز گذشته تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، در یک نشست خبری خواهان تاخیر در این روند تا تصفیه کامل آرا شد.

نور رحمان اخلاقی از اعضای این تیم گفت، قبل از آغاز بازشماری باید میزان آرای معتبر دقیقا مشخص شود و به اساس محاسبه آنها از آنچه کمیسیون انتخابات اعلام کرده حدود 300 هزار رای باید باطل و از روند شمارش آرا خارج شود.

در همین حال ناظران دسته انتخاباتی «دولت ساز» تاکید می‌کنند که باید بطلان آرا بر اساس محل ها و مراکز ولایت ها از سوی کمیسیون تشریح شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала