مولانا عبدالله: مسوولین متخلف کمیسیون انتخابات باید به مراجع عدلی معرفی شوند

© Photo / IEC fb مولانا عبدالله: مسوولین متخلف کمیسیون انتخابات باید به مراجع عدلی معرفی شوند
 مولانا عبدالله: مسوولین متخلف کمیسیون انتخابات باید به مراجع عدلی معرفی شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیشنر کمیسیون انتخابات می گوید، مسوولین کمیسیون انتخابات که در ساحات کاری شان تفاوت آرا وجود دارد، باید به مراجع عدلی معرفی شوند و حضور چنین اشخاص، مشروعیت بازشماری آرا را نیز زیر سوال می رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مولانا عبدالله، کمیشنر کمیسیون انتخابات امروز سه‌شنبه (۱۴عقرب) در صفحه فیسبوک اش نگاشته است: "واضح شدن آدرس ۱۳۷ هزار و ۶۳۰ رای معلق، تعین سرنوشت ۱۰۲ هزار و ۱۲ رای استعمال شده ‌خارج‌ از زمان انتخابات، مشخص شدن محلات قابل باز شماری با تفکیک آرای سالم و بی اعتبار، ترتیب پلان های عمومی و فرعی بازشماری به سطح مرکز و ولایات و تایید آنها از جانب کمیسیون، از جمله‌ لازمه های بازشماری  آرا است".

حدود 900 هزار رای انتخاباتی در افغانستان بی‌اعتبار شناخته می‌شوند  - اسپوتنیک افغانستان
حدود 900 هزار رای انتخاباتی در افغانستان بی‌اعتبار شناخته می‌شوند

این کمیشنر کمیسیون انتخابات افزوده است که بدون مشخص شدن سرنوشت ۱۰۲ هزار رای و واضح نشدن ۱۳۷ هزار و ۶۳۰ رای معلق، روند بازشماری آرا مشکل زا است.

او همچنان تاکید کرده است: “حضور آن عده از مسئولین کمیسیون انتخابات که در ساحات کاری شان تفاوت فاحش آرا وجود دارد؛ مطابق فیصله‌ مورخ ۷ میزان ۱۳۹۸ باید به مراجع عدلی مربوطه معرفی شوند، زیرا در موجودیت چنین اشخاص؛ مشروعیت بازشماری نیز زیر سوال می رود.”

این در حالی است که روز گذشته تیم ثبات و همگرایی نیز خواهان روشن شدن و از دور خارج شدن ۱۱۲ هزار رای استفاده شده در قبل و بعد از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала