تیم ثبات و همگرایی چهار نوع رای را قبول نخواهد کرد

© Photo / TAتیم ثبات و همگرایی چهار نوع رای را قبول نخواهد کرد
تیم ثبات و همگرایی چهار نوع رای را قبول نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم ثبات و همگرائی شب گذشته با اعضای این تیم دیدار و گفتگو کردند در عین حال از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته اند که هرچه عاجل به خواست‌های قانونی ایشان به صورت مکتوب جواب قناعت بخش ارایه نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرده است که شمارش و اعتباردهی به چهار نوع آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست و از این کمیسیون خواسته است که به مطالبات قانونی این تیم رسیدگی کند.

از سوی هم ثبات و همگرایی افزوده است چهار نوع آرای تقلبی که رقم درشتی را تشکیل می‌دهند، تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیستند. 13763 آماری مبهم و‌ناشناخته‌ی که در بخش قرنطین دستگاه در ملوگ قرار دارد، 102012 رأی خارج از زمان (قبل از ۷ صبح ۶ میزان و بعد از ۵ عصر همان روز)، عکس از روی عکس و عکسهای تکراری که به دلیل تعیین استندر تفکیک غیر معیاری، هنوز تصفیه نشده اند و دستگاه‌ها و اس دی کارت‌های گم شده که به حدود بالغ به ۷۰۰ عدد می‌رسند و معلومات بایومتریکی شان که اساس محاسبه است، دیگر در دسترس نیست.

از سوی هم این تیم از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته اند که ا هرچه عاجل به خواست‌های قانونی ایشان به صورت مکتوب جواب قناعت بخش ارایه نمایند.

در همین حال نور رحمان اخلاقی مسئول بخش فنی تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی  از بازشماری حدود 12 هزار صندوق رأی خبر داده و از کمیسیون انتخابات نیز خواسته بود  تا درباره 300 هزار برگه رأی "باطل" نیز تصمیم گیرد.

پس از نامعتبر خوانده شدن 86 هزار رأی توسط شرکت «درملوگ»، کمیسیون انتخابات افغانستان شمار آرای ثبت شده انتخابات ریاست جمهوری این کشور را یک میلیون و هشت صد و چهل و سه هزار رأی اعلام کرد.

براساس تقویم انتخاباتی افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار بود 27  میزان اعلام شود اما کمیسیون نتوانست در تاریخ مقرر نتایج را اعلام کند و اعلام آمار را به 23 عقرب موکول کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала