روسیه برای توسعه هوش مصنوعی همه امکانات دارد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه برای توسعه هوش مصنوعی همه امکانات دارد
روسیه برای توسعه هوش مصنوعی همه امکانات دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مبارزه برای رهبری در عرصه هوش مصنوعی - نکته اساسی رقابت جهانی است و روسیه اصلاً به تامین نمودن برتری تخنیکی مکلف است، به خاطریکه کشور برای این، هم مقدمات اقتصادی و هم علمی دارد.

این سینیوئی کارشناس چینایی در مطلب منتشره در نشریه ژینمین ژیباو (چین) می نویسد، چندی قبل رئیس جمهور ولادیمیر پوتین فرمان «راجع به توسعه هوش مصنوعی در فدراسیون روسیه» امضا نمود و استراتژی مربوطه انکشافی تا سال 2030 تصویب کرد. اهداف آن تامین انکشاف سریع در بخش هوش مصنوعی در روسیه، پیشبرد تحقیقات علمی در این زمینه، بلندبردن دسترسی به اطلاعات و منابع محاسباتی برای کاربران و همچنین بهبود سیستم آمادگی کدرها در این عرصه می باشند.

اخیراً در انترنت-پارتل رسمی اطلاعات حقوقی سندی در مورد این استراتژی توسعه منتشر شد. طبق این حکم، حکومت روسیه باید تا 15 دسمبر این استراتژی را در برنامه ملی "اقتصاد عددی فدراسیون روسیه" شامل سازد و همچنان همه ساله گزارش در باره جریان اجرای فرمان "راجع به توسعه هوش مصنوعی در فدراسیون روسیه تا سال 2030" ارایه كند.

روسیه در حال ایجاد استراتژی ملی در زمینه هوش مصنوعی است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در حال ایجاد استراتژی ملی در زمینه هوش مصنوعی است

پوتین گفت که تحقق استراتژی – این شرط ضروری برای برآمدن کشور به مواضع پیشتاز در زمینه هوش مصنوعی است. این همچنین امکان دستیابی به استقلال فنی و رقابت در این زمینه فراهم می سازد. او در نشست مشورتی درباره توسعه فناوری ها در عرصه هوش مصنوعی تأکید کرد که رهبری در این زمینه به نقطه اساسی رقابت جهانی تبدیل شده است. در جهان، بسیاری از کشورهای پیشرفته قبلاً برنامه هایی در باره انکشاف تکنالوژی های هوش مصنوعی تصویب نموده اند. روسیه به تامین نمودن برتری تخنیکی در این عرصه مکلف است.

پیش بینی سیاست خارجی توسط هوش مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی سیاست خارجی توسط هوش مصنوعی

اکنون حکومت روسیه با تمام قوت جهت توسعه برنامه «اقتصاد دیجیتال» تلاش می ورزد که در آن مساله هوش مصنوعی نیز شامل است. پوتین همچنین پیشنهادی را در مورد تصویب برنامه کلی برای توسعه شبکه های ارتباطی ملی و شبکه برای حفظ و پروسس اطلاعات تا پایان سال ارائه کرده است. تا پایان سال آینده هدف دستیابی شهروندان روسیه به خدمات مختلف مقامات محلی و دولتی، از جمله سایت واحد این ساختارها مطابق نیازمندی های آنها مطرح شده است. تا پایان سال 2021، تمام مکاتب روسیه به اینترنت پر سرعت وصل خواهند شد و تا اول جنوری سال 2022 باید به تعداد 15 مرکز علمی و آموزشی ایجاد شوند.

استفاده از هوش مصنوعی در جنگ افزارها - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از هوش مصنوعی در جنگ افزارها

روسیه برای توسعه در عرصه تکنالوژی های هوش مصنوعی شرایط عالی دارد. به گفته رسانه های روسی، روسیه - یکی از کشورهایی با بالاترین سطح گسترش سیستم مخابرات موبایل و اینترنت در جهان می باشد و همچنین یکی از دول با کمترین هزینه دسترسی به شبکه جهانی است.

ارکادی ولژ رئیس عمومی کمپنی مشهور اینترنتی روسی Yandex  به خبرنگاران گفت که کمپنی آنها به طور سیستماتیک دانشجویان روسی را از فاکولته های مربوط با ریاضیات و پروگرام سازی انتخاب می کند، تا متخصصان بیشتری را در زمینه هوش مصنوعی آموزش دهد. علاوه بر این، یاندکس با پشتیبانی حکومت، در شرایط واقعی آزمایشات گسترده موترهای مجهز به هوش مصنوعی انجام میدهد. پیش بینی می شود که امسال حدود 100 موتر بدون سرنشین در جاده های روسیه آزمایش شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала