واکنش روسیه به تلاش امریکا برای ادامه حضور در مناطق نفت خیز سوریه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست
همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه درباره برنامه های ایالات متحده امریکا برای گسترش مأموریت نظامی در سوریه جهت «دفاع از میدان های نفتی» آن کشور اظهار نظر كرد.

 به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش امریکا برای تحکیم حضور خود در مناطق نفت خیز سوریه، آن را اقدامی غیرقانونی از سوی واشنگتن خواند و گفت: مسکو هرگز زیربار رویکرد های  که ایالات متحده در سوریه  درپیش گرفته است، نخواهد رفت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان این مطلب افزود: هرگونه اقدام امریکا در مورد تحکیم حضور غیرقانونی در مناطق نفت خیز سوریه از نظر ما مغایر با قوانین بین‌المللی است و باید به آن خاتمه داد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تصمیم امریکا برای ایجاد پایگاه نظامی در دیرالزور سوریه برای دفاع از نفت، گفت: این اقدام نادرست و غیرقانونی است و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

پنتاگن پلان کنترول نفت سوریه را تائید نمود - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگن پلان کنترول نفت سوریه را تائید نمود

مقام‌های روسیه در چند هفته اخیر، امریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرده‌اند و خواستار پایان دادن به این غارت‌گری ها شده‌اند.

پیشتر روزنامه اسوشیتد پرس، به نقل از مقام‌هایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گسترش ماموریت های نظامی، جهت حفاظت از میدان های نفتی سوریه را تأیید نموده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ترامپ اخیرا جلسه ای با مسؤولان نظامی امریکا برگزار کرد.

پیش ازاین نیز رئیس‌جمهوری امریکا در صحبت با خبرنگاران در کاخ سفید ضمن تاکید بر تمایلش به بازگشت سربازان امریکایی از سوریه به خاک کشورش گفته بود:  من نفت را دوست دارم ، ما باید از نفت حفاظت کنیم و افزود: باید مرزهای ترکیه و سوریه را کسانی غیر از سربازان امریکایی تحت کنترل بگیرند، ما چاه‌های نفت را امن کردیم، من نفت را دوست دارم، ما با کردها همکاری می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала