کوریای شمالی: صبر ما در حال به سر رسیدن است

© AP Photo / U.S. Navy/ Mass Communication Specialist 2nd Class Jermaine Rallifordکوریای شمالی: صبر ما در حال به سر رسیدن است
کوریای شمالی: صبر ما در حال به سر رسیدن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه کوریای شمالی از امریکا به علت برنامه ریزی برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی با کوریای جنوبی در ماه آینده، انتقاد کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل صدا و سیما،  صدا و سیما، واشنگتن و سئول سال گذشته و همزمان با بهبود جزئی روابط دیپلماتیک امریکا و کوریای شمالی، رزمایش هوایی مشترک و چند رزمایش دیگر خود را لغو کرده بودند. با این حال، دیوید ایست برن، سخنگوی پنتاگون هفته گذشته گفت: امریکا امسال قصد ندارد رزمایش‌های مشترک را لغو کند.
یک مقام ارشد کوریای شمالی روز چهارشنبه در این باره خاطرنشان کرد: این تصمیم امریکا، برابر با اعلام رویارویی است و این امر ممکن است روند دیپلماتیک را به خطر اندازد.
کوان جونگ گون از مقامات وزارت امور خارجه کوریای شمالی در این باره گفت: ما در مقاطع مختلف تاکید کرده ایم که رزمایش‌های مشترک نظامی ما را وادار می‌کند که درباره گام‌های مهمی که پیشتر برداشته ایم، تجدیدنظر کنیم. صبر ما در حال به سر رسیدن است.

کوان، یکی از مقامات هیئت کوریای شمالی در مذاکرات کاری با امریکا بود که ماه گذشته در سویدن برگزار شد. در نهایت، پیونگ یانگ این نشست را ترک و از واشنگتن به علت نداشتن راه حل‌های جدید و خلاقانه انتقاد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала