واکنش‌ ارگ به کشته شدن استاد پنجشیری

© Photo / FB\MOHواکنش‌ ارگ به کشته شدن استاد پنجشیری
واکنش‌ ارگ به کشته شدن استاد پنجشیری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان یک استاد دانشگاه کابل را در مسیر شاهراه بغلان – کندوز به قتل رسانیده اند، که واکنش‌های را با خود همراه داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهور امروز تاریخ 6 نومبر در پیوند به کشته شدن پوهاند عزیز احمد پنجشیری، یکی از استادان سابق دانشگاه کابل توسط گروه تروریستی طالبان. گفت: طالبان با ترور و ایجاد رعب و وحشت، ارادۀ مردم ما به ویژه دانشمندان و قلم بدستان را در راستای شکوفایی علم و فرهنگ، تضعیف نمی توانند.

از سوی هم اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان از خبر شهادت موصوف شدیداً متاثر گردیده و گفته است که پوهاند عزیز احمد پنجشیری از استادان فرهیخته و دانشمند و از شخصیت های دلسوز وطن بود که حدود هفتاد سال زندگی کرد و بیشترین سال های پُربار عمرش را در عرصه های علمی، فرهنگی و تاریخی خدمت نمود و شاگردان زیادی را به منظور خدمت به جامعه تربیت کرد.

 کشته شدن یک استاد دانشگاه کابل در بغلان توسط طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یک استاد دانشگاه کابل در بغلان توسط طالبان

در همین حال ریاست اجرایی حکومت نیز کشته شدن استاد  پنجشیری را ضایعه خوانده و تاکید کرده است: “تروریستان با شهید ساختن این چهره علمی و فرهنگی کشور، بار دیگر دشمنی‌شان را با علم، دانش و آگاهی به نمایش گذاشتند.

یادآوری می‌کنیم که مقامات محلی بغلان در شمال کشور صبح امروز صبح تاریخ 6 نومبر خبر داده بودند که "عزیز احمد پنجشیری" استاد در یکی از دانشکده های دانشگاه کابل روز گذشته در مسیر بغلان- کندوز از سوی طالبان به قتل رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала