هشدار دانشمندان از "رنج بزرگ" بشریت در آینده نزدیک

© Photo / Twitter/Alexander Gerst هشدار دانشمندان از"رنج بزرگ" بشریت در آینده نزدیک
 هشدار دانشمندان ازرنج بزرگ بشریت در آینده نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 11 هزار دانشمند از 153 کشور از جمله روسیه در نامه‌ای هشدار دادند که بحران تغییرات اقلیمی بیش از چیزی است که تصور می‌شد و سرنوشت بشریت را به شدت تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بیش از 11 هزار دانشمند از 153 کشور جهان ، از جمله روسیه، سندی را امضا نموده اند كه می گوید:  اگر اقدامات فوری برای کاهش انتشار دی اکسید كربن صورت نگیرد، "رنج غیرقابل توصیف" در انتظار بشریت است خواهد بود.

نتایج این تحقیق در مجله علمی  BioScience منتشر شده است.

این پیشبینی دانشمندان براساس اطلاعات به دست آمده از تحقیقاتی می باشد که در طی 40 اخیر صورت گرفته است. این مطالعه مردم را ترغیب می‌کند تا به غیر از دمای هوا در سطح جهانی به شاخص‌های دیگر مانند اقتصاد، نرخ رشد جمعیت، تولید گوشت و از بین رفتن پوشش جنگلی به شدت وسعت فعالیت‌های انسانی در گرم شدن کره زمین نگاه کنند.

پیآمد های گرمایش جهانی بر روی زمین - اسپوتنیک افغانستان
پیآمد های گرمایش جهانی بر روی زمین

در بخشی از این مقاله آمده است: بحران اقلیمی با مصرف‌گرایی بیش از حد سبک زندگی ثروتمندان ارتباط نزدیکی دارد. ثروتمندترین کشورها عمدتا مسئول انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند و عموما بیشترین میزان انتشار سرانه را دارند.

این مقاله به طور خاص می‌گوید ما باید به سرعت، انتشار گاز های کم عمر مانند متان را کاهش داده، اکوسیستم‌های زمین را محافظت و احیا کنیم، عمدتا غذاهای گیاهی بخوریم و مصرف جهانی محصولات حیوانی را کاهش دهیم.

کارشناسان تأکید دارند که که بشریت هنوز هم می تواند اقدامات خاصی را برای بهبود این وضع انجام دهد. آنها مناطق مختلفی را شناسایی كردند كه باید برای كاهش گرم شدن کره زمین اقدامات لازم در آنجا صورت گیرد.

در این مقاله آمده است که جهان باید توسعه نیروگاه‌های تولید انرژی پاک و حفاظت از انرژی را به سرعت پیاده سازی کند و برای کنترل رشد جمعیت، خواستار ارائه خدمات برنامه‌ریزی خانواده در دسترس برای همه افراد و رفع موانع برابری کامل جنسیتی است. در حالی که این مقاله ضرورت واکنش به تغییرات شدیدی اقلیمی را بازگو می‌کند اما باز هم این قانون گذاران، کسب و کارها و تصمیم گیرندگان کشوری هستند که باید طبق توصیه دانشمندان عمل کنند تا تغییری رخ دهد. در عین حال همچنان مشاهده می‌کنیم که دمای بسیاری از نقاط دنیا رکوردشکنی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала