اصولی: سیاسیون در سفارت پاکستان نان می‌خورند و جاسوسی می‌کنند

© Photo / KNO / KNOاصولی: سیاسیون در سفارت پاکستان نان می‌خورند و جاسوسی می‌کنند
اصولی: سیاسیون در سفارت پاکستان نان می‌خورند و جاسوسی می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نماینده‌گان افغانستان در واکنش به تنش‌های اخیر میان کابل و اسلام‌آباد، از حکومت افغانستان می‌خواهد که در برابر رفتارهای نادرست پاکستان، خاموش نماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مجلس نماینده‌گان، امروز (چهارشنبه، 15عقرب) اعلامیه‌‌ای را در این باره صادر کرد و نیز نماینده‌گان در نشست عمومی امروز به این موضوع پرداختند.

   واکنش تند مجلس سنا به احضار سفیر افغانستان توسط آی اس آی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند مجلس سنا به احضار سفیر افغانستان توسط آی اس آی پاکستان

کمال ناصر اصولی، عضو دیگر مجلس نماینده‌گان در این باره گفت: «سیاسیون در سفارت پاکستان نان می‌خورند و بیرون می‌شوند جاسوسی می‌کنند من فکر می‌کنم آن‌ها ملامت نیستند که سفیر مارا به آی‌اس‌آی احضار می‌کنند».

واقف حکیمی، عضو مجلس نماینده‌گان نیز افزود: «این عمل نادرست حکومت پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم و از حکومت جمهوری اسلامی افغانستان می‌خواهیم تا در این مورد به عمل بالمثل اقدام ورزد».

تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد سه روز پیش پس از آن بالا گرفتند که سازمان استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی)، سفیر افغانستان در این کشور را در پیوند به آن‌چه که آزار و اذیت دیپلومات‌های پاکستان در کابل گفت، احضار کرد. این کار، اعتراض وزارت خارجۀ افغانستان را برانگیخت.

در پی این تنش‌ها، سفارت پاکستان در کابل، توزیع ویزا برای شهروندان افغانستان را متوقف کرد.

وزارت خارجۀ افغانستان، در یادداشتی که به سفارت پاکستان در کابل فرستاده‌است، خواستار بهبود روابط میان کابل و اسلام‌آباد شده‌است.

در سومین روز تنش، سفارت پاکستان در کابل هنوز هم بسته‌‎است و قنسلگری این سفارت امروز روند توزیع ویزه را تنها برای بیماران فوری دوباره از سرگرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала