امریکا خواستار پایان آزار و تعقیب مسلمانان توسط چین شد

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا خواستار پایان آزار و تعقیب مسلمانان توسط چین شد
امریکا خواستار پایان آزار و تعقیب مسلمانان توسط چین شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا از حکومت چین خواست تا آزار و تعقیب مسلمانان در سراسر جهان را پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری Reuters، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده اظهار داشت که چین با آزار، اذیت و تعقیب خانواده‌های مسلمانان اویغور که خارج از این کشور زندگی میکنند، حقوق مسلمانان را نقض میكند.

پمپئو: «ما مجدداً از بیجنگ میخواهیم که حملات به مسلمانان اویغور که خارج از چین زندگی میکنند، را متوقف کند و اشخاصی را که به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند را آزاد نماید.»

به گفته وی، چین با بازداشت خودسرانه اویغورهایی که از «اردوگاه‌های کار اجباری» جان سالم به در بردند، حقوق بشر را نقض میکند.

در ماه سپتامبر مشخص شد که مقامات چینایی مساجد و مناره‌ها را در ولایت‌های هنان، گانسو، منطقه خودمختار هوئی نینگ‌شیا و مغولستان داخلی از بین برده‌اند.

در ماه جون حکومت چین گزارشات مبنی بر شکنجه مسلمانان در اردوگاه‌ها را تکذیب نمود. به گفته مقامات چینایی، مسلمانان اویغور در اردوگاه‌ها نه بلکه در مراکز آموزش و پرورش نگهداری میشوند.

از سوی دیگر، در ماه اگست سال ۲۰۱۸، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گزارش داد که دست کم یک میلیون نماینده اقلیت‌های قومی در اردوگاه‌های بسته در منطقه خودمختار سین کیانگ اویگور چین، نگهداری میشوند.

اویغورها گروهی ترک‌تبار مسلمان ساکن ایالت خودگردان سین کیانگ در شمال غرب چین هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала