اردوغان: با ترامپ در مورد سیستم‌های اس-۴۰۰ و جت‌های اف-۳۵ بحث میکنم

© REUTERS / Murat Kula/Presidential Press Officeاردوغان: با ترامپ در مورد سیستم‌های اس-۴۰۰ و جت‌های اف-۳۵ بحث میکنم
اردوغان: با ترامپ در مورد سیستم‌های اس-۴۰۰ و جت‌های اف-۳۵ بحث میکنم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ و جت‌های اف-۳۵ موضوعات اصلی گفتگو میان روسای جمهور ترکیه و ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در یک نشست خبری در هنگری اعلام کرد که قصد دارد در جریان دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در شهر واشنگتن در مورد فروش سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی، سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت امریکایی و جت‌های اف-۳۵ به ترکیه بحث و گفتگو نماید.

اردوغان: «ما در مورد روابط دوجانبه و وضعیت منطقه بحث خواهیم کرد. البته سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ و پاتریوت و همچانان جت‌های اف-۳۵ نیز در آجندای این ملاقات قرار خواهد داشت.»

به گفته رئیس جمهور اردوغان، انقره میتواند برعلاوه سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه، سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت ساخت امریکا را نیز خریداری نماید.

اردوغان: «آنها سیستم‌های پاتریوت را به ما نفروختند. ما جایگزین آنها را یعنی اس-۴۰۰ را پیدا کردیم، و این معامله تمام شده است. با این حال ما آماده هستیم سیستم‌های پاتریوت را خریداری نمایم. آنها باید پیشنهاد نمایند و ما آن را بررسی خواهیم کرد.»

یادآوری میکنیم، روز جمعه (۱۲ جولای) روسیه روند تحویل دهی سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه را آغاز کرد. قرار است سیستم های متذکره در ماه اپریل سال ۲۰۲۰ فعال و به بهره برداری سپرده شوند.

کاخ سفید در واکنش به این تصمیم انقره اعلام کرد که خریداری سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی توسط ترکیه، با تحویل‌دهی جت‌های اف–۳۵ امریکایی به انقره سازگار نیست، بنابراین حضور انقره در برنامه اف-۳۵ غیرممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала