سخنان طلائی ماکرون در مورد ناتو

© Sputnik / Ramil Sitdikovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زاخارووا اظهارات ماکرون در مورد ناتو را "سخنان طلائی" نامید.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در صفحه فیس بوک خود روز پنجشنبه، 7 نوامبر اظهار نوشته است، با اظهارات امانوئل  ماکرون

ماکرون: خروج امریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند به جنگ ختم شود - اسپوتنیک افغانستان
ماکرون: خروج امریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند به جنگ ختم شود

رئیس جمهور فرانسه کاملاً موافق است که ناتو هماهنگی کامل در داخل اتحادیه را از دست داده است و این را می توان 'مرگ مغزی' توصیف کرد. وی افزود: "یک مساله "کلمات طلایی" واقعاً پر مفهوم است و در آن تعریف روشن از وضعیت فعلی ناتو صورت گرفته است "اما" (گرچه تعداد عضو ناتو زیاد است). واقعاً چگونه اروپا می تواند سرنوشت خودش را کنترل کند؟ قرن XX - دو جنگ جهان را پشت سرگذاشت. در قرن XIX جنگ های زیاد منطقوی بی پایان و "صادرات ایدئولوژی" توسوط شمشیرها و نیزه ها صورت گرفت.

به گفته وی ، فرایندهایی که از "نقاط وودرو ویلسون" سرچشمه گرفته اند جنگ جهانی دوم را عبور کردند  و بعداً به همگرائی اقتصادی و سپس سیاسی اروپا تبدیل شدند.

 مکرون: وقایع در شمال شرقی سوریه اشتباه غرب و ناتو است - اسپوتنیک افغانستان
مکرون: وقایع در شمال شرقی سوریه اشتباه غرب و ناتو است

این روند توانست کارمشکلات زیاد را حل نماید- متوقف کردن اختلافات بی پایان اروپا. اما همزمان ، آنها منجر به بحران هویت و توسعه امروز شدند. زاخارووا طی مصاحبه ای با مجله انگلیسی 'اکونومیست' ماکرون 'مرگ مغزی' ناتو را به دلیل عدم هماهنگی کامل در تصمیمات استراتژیک بین ایالات متحده و متحدانش اعلام کرد. رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان كرد كه اكنون اروپا 'در لبه چاه سیاه قرار گرفته است و مجدداً باید در مورد ایجاد قابلیت های دفاعی فكر كند. در غیر این صورت ، کشورهای اتحادیه اروپا 'دیگر قادر نخواهند بود سرنوشت خود را کنترل نمایند. 

در 9 اکتوبر ، ترکیه از آغاز عملیات نظامی 'سرچشمه صلح' در سوریه علیه حزب ممنوعه کارگران کردستان و مبارزان داعش خبر داد. یک هفته بعد ، واشنگتن و انقره در مورد آتش بس موقت در سوریه به توافق رسیدند تا کُردها را قادر به ترک مناطق در سرحد با ترکیه کنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала