پاکسازی ۱۰ قربه در دند شهاب الدین بغلان از وجود طالبان

© Sputnik / JAKپاکسازی ۱۰ قربه در دند شهاب الدین بغلان از وجود طالبان
پاکسازی ۱۰ قربه در دند شهاب الدین بغلان از وجود طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امنیتی در شمال شرق افغانستان می‌گویند که در ادامه عملیات های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ده قریه در دند شهاب الدین ولایت بغلان از وجود طالبان پاکسازی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، هادی جمال، سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر گفته است که در ادامه عملیات مشترک تصفیوی موسوم به پامیر ۳۰۶ ، روز گذشته در مربوطات دند شهاب الدین بغلان ۱۰ قریه بشمول قریه کاتب، سه راهی آخند زاده، مکتب آخند زاده، بالا دوری، کته خیل، قریه محمد گل و قریه مسجد سفید را از وجود تروریستان طالب پاکسازی گردید.

دو انفجار در بغلان سبب زخمی شدن ۱۵ تن شد - اسپوتنیک افغانستان
دو انفجار در بغلان سبب زخمی شدن ۱۵ تن شد

به گفته سخنگوی این قول اردو، در جریان این عملیات تصفیوی ۵ حلقه ماین مختلف النوع کشف و خنثی گردیده و یک دیپوی مهمات طالبان که حاوی  ۱۰ حلقه ماین ضد پرسونل، ۳ حلقه ماین ضد وسایط، ۱ حلقه ماین چسپکی ، ۲عدد بم دستی و ۶ جوره دریشی  نظامی می‌باشد، بدست نظامیان افتاده است.
وی افزود که مقداری مواد انفجاری از دیپوی متذکره نیز  بدست نیروهای امنیتی کشف و خنثی گردیده است.
شایان ذکر است که عملیات پامیر ۳۰۶ توسط قول اردو ۲۱۷ پامیر بخاطر پاکسازی ولسوالی های ولایت بغلان از چندی به این سو آغاز شده است.

قبل از این فرمانده نیروهای ارتش در بغلان از کشته و زخمی شدن ۱۳ طالب مسلح در ساحات دند شهاب‌ الدین و چشمه شیر خبر داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала