امریکا به تعهد خود ایستاده نیست

© AFP 2023 / Adem Altanرجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارودغان: امریكا مسئولیت خود را در خروج نیروهای کرُد از شمال سوریه به طور کامل انجام نداده است و حالا انقره آماده سازش با امریکا نیست.

به گزارش اسپوتنیک، رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشته است، قصد دارد طی سفراش به امریکا به تاریخ 13 نوامبر با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در مورد حضور نیروهای دفاع خودی کرُدها در زون امنیت شمال سوریه صحبت نماید، زیرا ایالات متحده مسئولیت خروج آنها را بدوش گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از سفر اردوغان به واشنگتن پذیرائی خواهد کرد

اردوغان خطاب به ژورنالستان گفت: «سفر من به امریکا در مرحله خاص عملیات "سرچشمه صلح" صورت می گیرد، هدف ما این است که نیروهای مسلح کرُدها باید در جریان 120 ساعت محل را ترک می کردند و مسئولیت خروج نیروهای کرُد را امریکا به ما وعده گرفته بود، اما کرُدها از محل خارج نشدند.

قابل ذکر است که ایالات متحده و ترکیه در 17 اکتوبر توافق کردند و عملیات نظامی ترکیه را برای 120 ساعت به تعلیق انداختند تا نیروهای کرُد از منطقه بافر 30 کیلومتری در مرز ترکیه و سوریه خارج شوند که انقره قصد داشت به تنهایی تحت کنترل قرار دهد. آتش بس شب سه شنبه 22 اکتوبر به پایان رسید. اردوغان بعداً اظهار داشت كه امریكا مسئولیت خود را به طور کامل انجام نداده است و حالا انقره آماده سازش با امریکا نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала