واکنش کابل به حمله بر پوسته سرحدى تاجیکستان

© Sputnik / Amir Isaev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کابل به حمله بر پوسته سرحدى تاجیکستان
واکنش کابل به حمله بر پوسته سرحدى تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان - کابل هیچ ارتباطی به حمله داعش بر پوسته سرحدّی تاجیکستان ندارد.

اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز. وزارت امور خارجه افغانستان روز پنجشنبه اعلام كرد كه حمله به پوسته سرحدّی تاجیکستان هیچ ارتباطی با افغانستان ندارد.

نگرانی روسیه و تاجکستان از فعال شدن تروریستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی روسیه و تاجکستان از فعال شدن تروریستان در افغانستان

  "این آژانس به نقل از سخنان نماینده رسمی وزارت امور خارجه افغانستان ، روح الله احمدزای ، اظهار داشت:" حمله به ارتش تاجیکستان از خاک افغانستان انجام نشده است. "مبارزه با ترور کار مشترک است ، زیرا این تهدید را برای همه ایجاد می کند." روز گذشته ، مرکز مطبوعاتی کمیته ملی امنیت ملی تاجیکستان گزارش داد که عاملان این حمله به پوسته سرحدّی تاجیکستان – ازبکستان شبه نظامیان گروه تروریستی دولت اسلامی (هستند که فعالیت آن در فدراسیون روسیه ممنوع میباشد) بودند که از خاک افغانستان داخل قلمرو کشور های همسایه شده اند. 

در خبر مرکز مطبوعات آمده است: "آنها [مهاجمان] با یک مأموریت ویژه از سرحد جمهوری اسلامی افغانستان عبور کردند، همه آنها- اعضای گروه تروریستی داعش هستند." براساس این آژانس،

ستیزه جویان از تاریخ 3 نوامبر از ولسوالی قلعه زول ولایت کندز در شمال شرقی افغانستان وارد منطقه کوبودی در تاجیکستان شدند. در جریان بازجویی ، تروریست ها اعتراف کردند که پوسته عشق آباد "مناسب ترین مکان" برای آنها بود. 
پیش از این ، مرکز مطبوعات سربازان سرحدی کمیته امنیت ملی تاجیکستان گزارش داده بود که یک گروه مسلح 20 نفره به پوسته سرحدی در مرز تاجیکستان- ازبکستان در منطقه رودکی در غرب دوشنبه حمله کردند. در نتیجه حمله عملیات تصفیوی، 15 مجرمین مسلح از بین رفتند ، پنج نفر آنها بازداشت شدند. در طی این عملیات، یک سرباز از قوای سرحدّی و یک افسر وزارت امور داخلی تاجیکستان کشته شدند. 
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала