امریکا: نفت سوریه در مناطق تحت کنترول ما توسط مقامات محلی استخراج می‌شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا: نفت سوریه در مناطق تحت کنترول ما توسط مقامات محلی استخراج می‌شود
امریکا: نفت سوریه در مناطق تحت کنترول ما توسط مقامات محلی استخراج می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا اعلام کرد نفت در مناطق تحت کنترول نظامیان این کشور در شرق سوریه توسط مقامات محلی استخراج می شود.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که نفت سوریه در مناطق که تحت کنترول نظامیان امریکایی است توسط مقامات محلی استخراج می‌شود.

وی می‌گوید: نفت توسط مقامات محلی به سود جوامع محلی استخراج می‌شود و ما در وزارت خارجه از دولت امریکا در این باره که با معادن نفت سوریه چکار کرد، هیچ گونه دستوری دریافت نکرده ایم.

نماینده کنگره:  ترامپ نفت مردم سوریه را تصرف کرده است - اسپوتنیک افغانستان
نماینده کنگره: ترامپ نفت مردم سوریه را تصرف کرده است

به این ترتیب وی به این سوال پاسخ داد که آیا گزینه شرکت کمپانی های امریکایی در استخراج نفت در این مناطق بررسی می‌شود یا نه.

حدود 90 درصد نفت سوریه در ساحل شرقی رودخانه فرات استخراج می‌شود. این نفت پیشتر منبع اصلی در آمد برای داعش* بود و اکنون بیشتر آن تحت کنترول گروه های دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) قرار دارد.

پیشتر روزنامه اسوشیتد پرس، به نقل از مقام‌هایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، گسترش ماموریت های نظامی، جهت حفاظت از میدان های نفتی سوریه را تأیید نموده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ترامپ اخیراً جلسه‌ای با مسوولان نظامی امریکا برگزار کرد.

پیش ازاین نیز رئیس‌جمهور ترامپ در صحبت با خبرنگاران در کاخ سفید ضمن تاکید بر تمایل‌ اش به بازگشت سربازان امریکایی از سوریه به خاک کشورش گفته بود که من نفت را دوست دارم، ما باید از نفت حفاظت کنیم و افزود: باید مرزهای ترکیه و سوریه را کسانی غیر از سربازان امریکایی تحت کنترول بگیرند، ما چاه‌های نفت را امن کردیم، من نفت را دوست دارم، ما با کُردها همکاری می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала