واکنش روسیه به اظهارات اخیر امانوئل مکرون در مورد ناتو

© Sputnik / Vitaly Podvitskiواکنش روسیه به اظهارات اخیر امانوئل مکرون در مورد ناتو
واکنش روسیه به اظهارات اخیر امانوئل مکرون در مورد ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان مجلس، دیپلوماتان و سیاسیون روسیه درباره سخنان رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ناتو دچار مرگ مغزی شده است، اظهار نظر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، چندی پیش امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با مجله The Economist اظهار داشت که ناتو به دلیل عدم هماهنگی و برنامه‌ریزی در «کُما» به سر میبرد. به گفته وی، هماهنگی لازم میان ایالات متحده امریکا و اروپا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی وجود ندارد. وی به عنوان مثال، از عملیات ترکیه در خاک سوریه که پس از مذاکرات روسای جمهور امریکا و ترکیه آغاز گردید، یادآوری نمود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سخنان رئیس جمهور فرانسه را «طلایی» عنوان کرد و افزود: «کلمات طلایی. واقعاً پر مفهوم است و در آن تعریف روشن از وضعیت فعلی ناتو صورت گرفته است. اما یک چیز (گرچه تعداد بیشتری نیز وجود دارد). چگونه اروپا میتواند سرنوشت خود را کنترول کند؟»

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین المللی پارلمان روسیه (دوما) میگوید که همبستگی کورکورانه با ایالات متحده در نهایت تمام اروپا را به حالت کُما خواهد کشاند.

اسلوتسکی: «زمان آن فرا رسیده است که از سایه واشنگتن خارج شوند و سیاستی که به نفع تمام کشورهای قاره اروپا باشد را تعقیب کنند.»

این در حالی است که روز گذشته، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان سخنان مکرون را خشن و دور از واقعیت عنوان کرد و گفت که با ارزیابی رئیس جمهور مکرون موافق نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала