پنتاگون: امریکا از نفت سوریه سود نمیبرد

© AFP 2023 / Youssef Karwashanپنتاگون: امریکا از نفت سوریه سود نمیبرد
پنتاگون: امریکا از نفت سوریه سود نمیبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده میگوید که واشنگتن از استخراج و فروش نفت سوریه سودی به دست نمی‌آورد.

به گزارش اسپوتنیک، رِت هوفمان، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امروز در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که سود حاصله از استخراج و فروش نفت سوریه به نیروهای دمکراتیک سوریه میرسد نه به امریکا.

در عین حال، ویلیام برم، معاون کمیته مشترک لوی درستیزان امریکا در نشست مطبوعاتی در پنتاگون نتوانست به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه کدام میدان‌های نفتی سوریه فعال هستند و کدام آنها غیرفعال‌اند، پاسخ دهد.

آقای برم افزود که اطلاعات مشخصی در این مورد در اختیار ندارد و بخش اعظم زیرساخت نفتی در سوریه به دلیل جنگ چند ساله آسیب دیده‌اند.

گفتنی است، پیش از این رسانه‌های سوریایی اعلام کرده بودند که نیروهای دولتی سوریه برای نخستین بار در چند سال گذشته وارد شهر رمیلان ولایت حسکه شدند و میدان نفتی این شهر را تحت کنترول خود درآورند.

یادآوری میکنیم، چندی پیش، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا گفته بود که واشنگتن قصد دارد در آینده نزدیک حضور نظامی خود در ولایت دیرالزور سوریه را افزایش دهد تا بتواند از دسترسی تروریستان به منابع نفتی این کشور جلوگیری نماید.

پس از مدتی، مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که کشورش از منابع نفتی در شمال سوریه حفاظت میکند و اجازه نخواهد داد تا این منابع تحت کنترول روسیه، ایران یا حکومت کنونی سوریه قرار بگیرید. 
از سوی دیگر، ایگور کونشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه میگوید که سازمان‌های دولتی ایالات متحده هر ماه بیش از ۳۰ میلیون دالر از تولید نفت در سوریه دریافت میکنند.
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала