فون درلاین: اروپا باید صحبت به زبان قدرت را یاد بگیرد

© REUTERS / Mary F. Calvertپیشنهاد یادگیری زبان زور برای کشور های عضو کمیسیون اروپا
پیشنهاد یادگیری زبان زور برای کشور های عضو کمیسیون اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس تازه کمیسیون اروپا معتقد است که کشور های اروپایی بالاخره باید "صحبت کردن با زبان زور" را یاد بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه (8 نوامبر) در سخنرانی خود در یک نشست ویژه گفت: "کشور های اروپا باید یاد بگیرند که  از جمله در حوزه سیاست امنیتی، به زبان قدرت صحبت کنند".

وی در کنفرانسی در بنیاد کنراد آدنوئر در برلین گفت: قدرت به تنهایی دیگر کافی نیست، اگر ما اروپایی ها بخواهیم دیدگاه خود را در جهان برقرار کنیم، باید زبان زور را یاد بگیریم".

فون درلاین در ادامه افزود: "نشان دادن قدرت بدین معنا که ما باید در حوزه های سیاست امنیتی جایی که مدتهاست عادت نموده‌ایم روی دیگران حساب کنیم، به خودمان متکی باشیم".

او همچنین گفت، در درجه دوم اروپا باید از نیروی در اختیارش برای "تعامل هدفمند" به نحوی که بیشترین نفع را برای آن داشته باشد استفاده کند. او چین را یکی از کشورهایی دانست که اتحادیه اروپا با استفاده از جایگاهش می‌تواند در تجارت دوجانبه با آن اعمال نفوذ کند.

وی افزود: ما باید با اطمینان به مسیر اروپایی حرکتمان ادامه دهیم.

او اضافه کرد: باید در دیدگاهمان درباره منافع خارجی اروپا راهبردی‌تر برخورد کنیم و این منافع شامل سیاست گسترده‌سازی اتحادیه اروپا هم می‌شود.

فون درلاین، سیاستمدار آلمانی به دنیا آمده در شهر بروکسل و مادر هفت فرزند، قرار بود بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا در تاریخ اول نوامبر کارش را در این سمت شروع کند اما تاریخ آغاز به کار او بعد از آنکه پارلمان اروپا چند تن از نامزدهای معرفی شده توسط او برای انتصاب در سمتهای مختلف را رد کرد، تا یک ماه به تعویق افتاد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала