نورستانی: یکی از تیم‌های انتخاباتی در بازشماری آرا مزاحمت می‌کند

© Photo / IECنورستانی: یکی از تیم‌های انتخاباتی در بازشماری آرا مزاحمت می‌کند
نورستانی: یکی از تیم‌های انتخاباتی در بازشماری آرا مزاحمت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که قناعت نکردن این تیم برای آغاز بازشماری، راه را برای تأخیر بیشتر برنامه‌های کمیسیون هموار می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز جمه تاریخ 8 نومبر به مطبوعات گفته است که یکی از تیم‌های انتخاباتی در بازشماری آرا ممانعت ایجاد می‌کند و راه را را برای تأخیر بیشتر برنامه‌های کمیسیون هموار می‌کند.
ریئس کمیسیون نسبت به فشارها بالای این کمسیون گفته است:«بالای کمیسیون هیچ کاندیدی و هیچ ارگانی فشار آورده نمی‌تواند، اما اینکه کار ما به کندی پیش می‌رود این را فشار می‌دانید و یا هرچی که نام می‌مانید یک فشار است برای ما.
در عین حال رئیس کمیسیون مستقل انتخابات از تاخیر در روند بازشماری آرا ابراز نگرانی کرده است.و گفته است در وضعیت کنونی که ما قرار داریم بسیار نگران کننده است.
پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات در پیوند به سرنوشت صدهزار رای بیرون از زمان رای دهی و همچنان بیش از 137 هزار رای معلق تصمیم خود را نهایی نساخته است.منبع در کیمسیون مستقل انتخابات گفته بود که کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات در این مورد تصمیم گرفتند ولی جزئیات این تصمیم را هنوز رسانی نساخته اند.
در همین حال، حبیب الرحمات، ننگ رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که آرای نزدیک به 8500 هزار محل رای بازشماری خواهد شد.
دسته‌های انتخاباتی نیز در پیوند به بازشماری آرا اختلاف نظر دراند، ثبات و همگرایی هشدار می دهند که تا زمانی که سقف آرا مشخص نشود، باز شماری آرا جنحال برانگیز خواهد، اما دسته انتخاباتی دولت ساز بر آغاز بیدرنگ بازشماری آرا تاکید دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала