مخالفت تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله به آغاز بازشماری آرا در ولایات

© Photo / TAمحمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست
محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی با آغاز بازشماری آراء از سوی کمیسیون مستقل انتخابات در ولایات مخالفت نشان داده و این اقدام را غیرقانونی دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "کوکچه پرس" دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید که کمیسیون انتخابات قبل از تفکیک و تصفیه‌ آرای باطل و بدون بایومتریک و بدون مشخص شدن سقف و تعداد آرای تصفیه شده‌ هر محل، تصمیم گرفته است تا بازشماری آراء را در ولایات آغاز نماید.

این ستاد انتخاباتی امروز (18 عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که "کمیسیون مستقل انتخابات به رغم تلاش‌های این ستاد جهت تفکیک و تصفیه‌ آرای تقلبی از آرای پاک مردم در روشنایی احکام قانون، لوایح و طرزالعمل های مربوط، از طریق گفتگو و تفاهم صورت گرفت، متاسفانه دست از قانون شکنی برنداشته و قبل از تفکیک و تصفیه‌ آرای باطل و بدون بایومتریک و بدون مشخص شدن سقف و تعداد آرای تصفیه شده‌ هر محل، تصمیم گرفته است تا بازشماری آراء را در ولایات آغاز نماید".

امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
حملۀ تند امرالله صالح به تیم ثبات و همگرایی

در اعلامیه این ستاد آمده است که این تصمیم کمیسیون انتخابات در حالی اتخاذ شده که آرای تکراری و خارج از زمان و سایر آرای تقلبی تا هنوز تصفیه نشده است. همچنین تعداد دو هزار و 423 محل رای دهی که تاکنون هیچ کسی در مورد آن اطلاع نداشت و هیچ گونه معلومات بایومتریکی در مورد آن‌ها وجود ندارد، بر اساس تصمیم جدید کمیسیون شامل روند بازشماری آراء می‌گردد.

در اعلامیه ثبات و همگرایی تاکید شده که در مقابل اعتباردهی آرای تقلبی بی‌تفاوت نمی‌نشیند و از کمیسیون انتخابات می‌خواهد که به وظایف قانونی خویش عمل کرده، باز شماری آراء را بعد از تفکیک و تصفیه‌ کامل آرای تقلبی و بدون بایومتریک آغاز کند.

این تیم انتخاباتی هشدار داده است که به منظور دفاع از آرای پاک مردم، به همه ستادهای ولایتی و ناظرین خود در ولایات، هدایت داده است تا روشن شدن موضوع، از اشتراک در این روند خلاف قانون خودداری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала