نشست میان افغانان در چین تا دوهفتۀ دیگر برگزار می‌شود

© AP Photo / Andy Wongنشست میان افغانان در چین تا دوهفتۀ دیگر برگزار می‌شود
نشست میان افغانان در چین تا دوهفتۀ دیگر برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست‌اجراییه حکومت افغانستان، می‌گوید که نشست به تعویق افتادۀ میان افغانان، قرار است تا دوهفتۀ دیگر در شهر بیجنگ، پایتخت چین، برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در این نشست، نماینده‌گان حکومت افغانستان، طالبان و سیاسیون شرکت خواهند کرد. این نشست قرار بود به تاریخ 29 و 30 اکتوبر برگزار شود، اما بدلایلی به تأخیر افتاد.

رئیس‌جمهور غنی هیات پنهانی برای گفتگو با طالبان به قطر فرستاده است - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی هیات پنهانی برای گفتگو با طالبان به قطر فرستاده است

امید میثم، معاون سخن‌‎گوی ریاست‌اجراییه در این باره گفت: «هیئتی که قرار است تا دو هفتۀ دیگر به بیجنگ برود و ما شاهد یک نشست بین الافغانی باشیم. مشوره‌ها و رآی‌زنی‌های این هیئت جریان دارد».

در همین حال، ارگ ریاست‌جمهوری نیز می‌گوید که هیئت شرکت کننده در این نشست نهایی شده‌است؛ اما تاکنون نام‌های افرادی که در ترکیب این هیئت استند همگانی نشده‌اند.

صدیق صدیقی، سخن‎گوی رئیس‌جمهور غنی در این باره گفت: «کسانی که قرار است در آینده در نشست چین اشتراک بکنند، این‌ها از اقشار مختلف جامعه افغانستان نماینده‌گی خواهند کرد».

شماری از اعضای پیشین گروۀ طالبان و مجلس نماینده‌گان، نیز می‌گویند که نباید در گفت‌وگوهای صلح فریب و نیرنگی در کار باشد.

شهزاده شاهد، عضو پیشین مجلس نماینده‌گان بیان داشت: «به‌عنوان صلح هیچ‌گاهی نباید فریب باشد، منافع شخصی نباشد و خواست‌های مردم در نظر گرفته شود و هیچ چیز نادیده گرفته نشود».

سیداکبر آغا، عضو پیشین گروۀ طالبان نیز اظهار داشت: «خبر خوب این است که ملت در جریان باشد و به همه روشن باشد و تلاش‌های صلح باید روشن باشد».

با این همه، رئیس‌جمهور غنی نیز امروز گفت که افغانستان از هرزمانی دیگر به صلح نزدیک شده‌است و اکنون اولویت حکومت افغانستان، ختم جنگ در افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала