رئیس‌جمهور غنی هیات پنهانی برای گفتگو با طالبان به قطر فرستاده است

© Photo / © Photo / / © Photo /رئیس‌جمهور غنی هیات پنهانی برای گفتگو با طالبان به قطر فرستاده است
رئیس‌جمهور غنی هیات پنهانی برای گفتگو با طالبان به قطر فرستاده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، به گفته منابع، این هیات تنها از رئیس‌جمهور غنی نمایند‌گی می‌کند و قرار است از طالبان بخواهد که در بدل رهایی زندانیان طالبان به شمول آزادی انس حقانی، به برقراری آتش بس توافق کنند.
فهرست 27 شرکت کننده در نشست چین نهانی شده است - اسپوتنیک افغانستان
فهرست 27 شرکت کننده در نشست چین نهایی شده است

منابع آگاه می‌گویند که هیات دفتر شورای امنیت ملی از طالبان خواهد خواست که تنها با هیات دولت افغانستان در «نشست بیجنگ» در چین به گونۀ رسمی گفتگو کنند. اما تاکنون دفتر سیاسی طالبان در دوحه، پایتخت قطر حاضر به گفتگو با هیات دفتر شورای امنیت نشده است.

هرچند به گفته منابع، هیات ردیس‌جمهوری با مقام‌های قطر نیز دیدارها و گفتگوهایی روی صلح نیز داشته‌ اند.

سید اکبر آغا عضو پیشین گروه طالبان می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم که طالبان در مورد تبادله زندانیان رسماً گفتگو را آغاز کنند».

تا هنوز دفتر شورای امنیت کشور و دفتر سیاسی طالبان در قطر در این مورد اظهار نظر نکرده اند. اما شورای عالی صلح می‌گوید که ارتباطی بین دو طرف وجود دارد.

بخشی از اجندای سفر هیات دفتر شورای امنیت به دوحه، گفتگو با طالبان روی نشست بیجنگ است، از همین ‌رو گفته می‌شود که حکومت ترکیب هیات را کتمان می‌کند. اما ریاست اجرایی کشور می‌گوید که ترکیب این هیات به زودی همگانی می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته سرور دانش معاون دوم رئیس‌جمهور غنی آمادگی دولت برای آزادی زندانیان طالبان را اعلام کرد. اما آن را مشروط به برقراری آتش بس و حاضر شدن طالبان به مذاکره مستقیم با دولت خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала