نگرانی پدر آسانژ از خطر مرگ پسرش در زندان

© Sputnik / Alex McNaughton نگرانی پدر آسانژ ازخطر مرگ پسرش در زندان
 نگرانی پدر آسانژ ازخطر مرگ پسرش در زندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پدر جولیان آسانژ، بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس که به جاسوسی متهم شده است، می‌گوید که پسرش در زندان با خطر مرگ مواجه می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از   Daily Mailجان شیپتون، پدر جولیان آسانژ، بنیان‌گذار پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس که ایالات متحده او را به جاسوسی متهم کرده و به استرداد به امریکا تهدید می‌شود، روز جمعه در ژنو گفت: پسرش با خطر مرگ در زندان مواجه است.

جان شیپتون با اعلام اینکه دو روز پیش، پسرش را در فرصت دو ساعته‌ای ملاقات کرده افزود: «جولیان بعد از 9 سال شکنجه برای فاش کردن حقیقت درباره جنایت و جنگ، با خطر مردن در زندان مواجه است».

فیلم جولین آسانژ در زندان بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
فیلم جولیان آسانژ در زندان بریتانیا+ویدیو

پدر آسانژ گفت: «به نظر نمی‌رسد روحیه جولیان پایین آمده باشد، اما بسیار لاغر شده است. بعد از یک ساعتی که با هم بودیم او سرزنده شد، اما وقتی که شما (خبرنگاران) رسیدید کاملا افسرده شد و سر او پایین بود».

پدر بنیان‌گذار پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس گفت: «محکوم کردن کسی که جنایات را فاش کرده، ناعادلانه است.در همه کشور‌هایی که من می‌شناسم، در سوئد، در انگلیس، در استرالیا و در آمریکا پنهان کردن جنایات جرم است. آن‌ها نمی‌توانند شما را برای این که آن‌ها را محکوم کرده اید، به زندان بیندازند. این حقیقتا وقیحانه است».

جولیان آسانژ، بنیان‌گذار پایگاه اینترنتی افشاگری ویکی‌لیکس، در زندان انگلیس مورد شکنجه‌های وحشتناک قرار می‌گیرد.

بنیان گذار استرالیایی ویکیلیکس بعد از بازداشت به دست پلیس انگلیس در سفارت اکوادور که از سال ۲۰۱۲ به آنجا پناهنده شده بود، در زندانی در لندن، پایتخت انگلیس به سر می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала