برنامه های چین برای تسخیر ماه و مریخ

© Photo / NASA/JPL-Caltechاعلام طرح های چین برای تسخیر ماه و مریخ
اعلام طرح های چین برای تسخیر ماه و مریخ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان هوا فضای چین اعلام کرد این کشور در حال توسعه‌ نسل جدید فضاپیماهای سرنشین‌دار خود جهت اعزام فضانوردان به ماه و مریخ و سایر مقاصد فضایی است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  China Daily سازمان هوافضای چین  از برنامه های این کشور برای ارسال فضاپیما های سرنشین دار به ماه و مریخ و سایر مقاصد فضایی خبر داد.

به گفته این سازمان، چین با ساخت چنین فضاپیما ها اساس علمی - تخنیکی را برای ارسال انسان به فضا ایجاد خواهد کرد. 

طبق فرضیات برخی دانشمندان ، اولین پرواز می تواند قبل از سال 2050 انجام شود. به گفته «وانگ شیائوجون» از مسئولان سازمان هوافضای چین، پروازبه فضا و برگشت از آن حدود 500 روز طول خواهد کشید .

روسیه و چین آمادگی نشست به مهتاب را میگرند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه و چین آمادگی نشست به مهتاب را میگرند

 نماینده سازمان هوا فضای چین در نمایشگاه هوا فضای چین در ژوهای گفت: نسل جدید فضاپیمای سرنشین دار چین که نامش هنوز فاش نشده است دارای دو قسمت خدمات و سرنشین، 9 متر طول و 22 تُن وزن اولیه است.

او گفت: قسمت سرنشین این فضا پیما با چهار تا شش نفر ظرفیت، به صورت جزئی قابلیت استفاده مجدد دارد و ساختار آن طوری طراحی شده که در کوتاه‌ترین زمان، با انواع الزامات و ماموریت‌ها قابل تطبیق باشد.

این مقام چینی افزود: آزمایش های آتش سوزی موتورهای موشک نیز اخیراً با موفقیت انجام شده است.

این فضا پیما با هزینه کم و قابلیت اطمینان بالا یک فضاپیمای ایمن و زنده خواهد بود که چین از آن در ماموریت های فضانوردی و سفرهای اعزامی به فضا استفاده می کند نسل جدید فضاپیمای چین قابلیت استفاده مجدد را دارد بنابراین دولت می تواند هزینه پرواز به ایستگاه فضایی را کاهش دهد.

انتظار می‌رود این فضاپیما اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را در نیمه دوم سال 2020، با اولین پرتاب ماهواره‌بر لانگ‌مارچ-۵بی انجام دهد.

چین در سال 2003 میلادی با کمک فضاپیمای شنزو-5، اولین ماموریت سرنشین‌دار خود را به دور مدار زمین انجام داد و توانست رتبه سوم کشورهای توانمند دنیا در این فناوری را از آن خود کند.

در حال حاضر فضاپیمای شنزو با حدود 8 تُن وزن اولیه، توانایی حمل سه سرنشین را دارد اما توانایی کار در محیط‌های با تشعشعات شدید نظیر عمق فضا و نیز سرعت‌های فرود بالا را ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала