دو دسته انتخاباتی دیگر هم روند بازشماری آرا را تحریم کردند

© Sputnik / JAKدو دسته انتخاباتی دیگر هم روند بازشماری آرا را تحریم کردند
دو دسته انتخاباتی دیگر هم روند بازشماری آرا را تحریم کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دسته های انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» و «امنیت و عدالت» نیز روند بازشماری آرا را تحریم کردند.
محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله به آغاز بازشماری آرا در ولایات

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دسته‌های انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» به رهبری گلبدین حکمتیار و «امنیت و عدالت» به رهبری رحمت‌الله نبیل نیز پس از دسته «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، روند باشماری آرا را تحریم کردند.

این دسته‌های انتخاباتی، آغاز روند بازشماری آرا را در شرایط کنونی «غیرقانونی» خوانده‌اند و از ناظران شان خواسته‌اند که محل‌های بازشماری آرا را ترک کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات، امروز (شنبه، ۱۸عقرب) اعلام کرد، که روند بازشماری و تفتیش آرای ۸۲۵۵ محل رأی‌دهی در سراسر افغانستان را آغاز کرده‌است.

در همین حال، شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با صدور یک اعلامیه‌یی، بازشماری آرا را در موجودیت آنعده کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات که به گفتۀ این شورا در تقلب‌‌های انتخاباتی دست داشته‌اند، صحه گذاشتن به عمل جرمی این اشخاص دانسته‌است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی گفته بود، که این روند، پیش از تصفیۀ آرای باطل و بدون بایومتریک و نیز بدون مشخص شدن سقف آرای تصفیه شدۀ هر محل آغاز شده‌است و این کار «قانون شکنی» است.

در اعلامیۀ این دستۀ انتخاباتی آمده بود:- "این تصمیم کمیسیون انتخابات درحالی اتخاذ شده است که آرای تکراری و خارج از زمان و سایر آرای تقلبی تا هنوز تصفیه نشده‌است. علاوه بر آن، تعداد ۲۴۳۲ محل دیگر نیز، که تا اکنون هیچ‌کس از موجودیت آن‌ها اطلاع نداشت و هیچ‌گونه معلومات بایومیتریکی در مورد آن‌ها وجود ندارد، براساس تصمیم جدید کمیسیون شامل روند بازشماری آراء می‌گردد".

ثبات و همگرایی، از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته‌ بود، که روند بازشماری آرا را پس از تفکیک و تصفیۀ کابل آرای تقلبی و بدون بایومتریک آغاز کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала