ارزیابی چین از احتمال درگیری نظامی روسیه با ناتو

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی چین از احتمال درگیری نظامی روسیه با ناتو
ارزیابی چین از احتمال درگیری نظامی روسیه با ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های چینایی می‌گویند که در صورت درگیری نظامی روسیه با ناتو، نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی قادر خواهند بود منطقه کالینینگراد روسیه را در جریان دو روز تسخیر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پرتال چینایی Eastday در یک مقاله جدید اش احتمال درگیری نظامی روسیه و ناتو را ارزیابی کرده است.

در مقاله آمده است که در صورت درگیری نظامی بین روسیه و ناتو، نیروهای ناتو در کشورهای بالتیک توان تسخیر منطقه کالینینگراد روسیه را در جریان دو روز دارند.

سناریو تسخیر شهر کالینینگراد روسیه توسط ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
سناریو تسخیر شهر کالینینگراد روسیه توسط ناتو

نویسنده این مقاله می‌نویسد که روسیه در واکنش به این حمله، در جریان پنج روز به 5-8 پایتخت اروپا حمله خواهد کرد. بنابر این درگیری منطقه‌ای به جهانی تبدیل خواهد شد.

پیش از این، ریچارد هوکر، پژوهشگر ارشد بنیاد جیمزتاون، در یک گزارشی درباره درگیری نظامی بین روسیه و ناتو توضیح داده بود. این پژوهشگر معتقد بود که این سازمان باید در صورت چنین درگیری تصرف شهر کالینینگراد روسیه را در نظر بگیرد.

هوکر در گزارش خود نوشته بود که در صورت حمله نظامی فرضی روسیه به کشورهای بالتیک، ارتش امریکا و لهستان باید بلافاصله به شهر کالینینگراد حمله کنند.

وی خاطرنشان ساخته بود که وظیفه اصلی این سازمان تصرف منطقه و خنثی‌سازی سیستم‌های دفاع هوایی مستقر در آنجا است.

پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه ابراز نگرانی از چشم انداز مسابقه تسلیحاتی جدید کرده بود. وزارت خارجه اعلام کرد که در مقایسه ،هزینه های کشورهای ناتو در سال جاری تریلیون دالر افزایش داشته است و این میزان بیشتر از نیمی از کل هزینه های کل جهانی برای چنین اهدافی و بیشتر از 20 برابر از بودجه دفاعی روسیه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала