گارباچوف مقصرین اصلی سقوط شوروی را افشا کرد

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoمیخائیل سرگیویچ گارباچوف، رئیس جمهور پیشین اتحاد جماهیر شوروی
میخائیل سرگیویچ گارباچوف، رئیس جمهور پیشین اتحاد جماهیر شوروی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گارباچوف سازمان دهندگان کودتا آگوست 1991 را مقصر اصلی سقوط اتحاد جماهیر شوروی می داند.

به گزازش اسپوتنیک، میخائیل سرگیویچ گارباچوف، رئیس جمهور پیشین اتحاد جماهیر شوروی ، به Der Spiegel گفت که از بایت پروژه اقتصادی "پریسترویکا" فکر جدید در سیاست و اقتصاد پشیمان نیست و آنرا  یکی از مهمترین جنبه های تحلیل سیاست خارجی امروز می داند. گارباچوف ​​مطمئن است که زندگی مانند گذشته غیرممکن است. تفکر سیاست خارجی جدید مبتنی بر ارزشهای عمومی و آزادی انتخاب میباشد. همه مقمامات عالی رتبه شوروی می فهمیدند که به تغییرات نیاز است. عواقب آنار خوب درک میکردند.

میخاییل گورباچوف - اسپوتنیک افغانستان
نظر گارباچوف در مورد پوتین

گارباچوف ​​سازمان دهندگان کودتا آگوست 1991 را مقصر سقوط اتحاد جماهیر شوروی می داند. به طور عموم ، در دهه 1980 اشتباهات زیاد صورت گرفت. وی ​​گفت: "می توان درباره اینكه تا چه اندازه در راه دموكراسی واقعی پیشرفت نموده ایم اما به سیستم سیستم توتالیتر برنخواهیم گشت."

همچنین رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی اتحاد مجدد دو آلمان را یک دستاورد مهم می داند. با این حال ، پس از جنگ سرد ، سیاستمداران نتوانستند یک معماری مؤثر برای امنیت جهانی تشکیل دهند. به همین دلیل خطوط جدایی جدید بوجود آمد و ناتو به سرحدات روسیه نزدیک شد.

پیش از احیای اعتماد به نفس ، روسیه و غرب باید مسیری طولانی را طی کنند. از مسائل خلع سلاح هسته ای شروع کنیم. به طور عموم ، گارباچوف ​​امید دارد که هرگز روزهای جنگ سرد برنگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала