طالبان آماده کاهش خشونت در صورت پیشرفت گفت و گوهای صلح هستند

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutطالبان آماده کاهش خشونت در صورت پیشرفت گفت و گوهای صلح هستند
طالبان آماده کاهش خشونت در صورت پیشرفت گفت و گوهای صلح هستند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان کاهش خشونت ها را در گرو پیشرفت در گفت و گو های سیاسی صلح می‌دانند.
تیرباران یک کارمند موقت کمیسیون انتخابات توسط جنگجویان طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
تیرباران یک کارمند موقت کمیسیون انتخابات توسط جنگجویان طالبان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شماری از جنگجویان گروه طالبان می‌گویند، که اگر نمایند‌گان سیاسی طالبان در گفت و گوهای سیاسی به توافق صلح دست یابند، این جنگجویان آماده کاهش خشونت و زمین گذاشتن سلاح‌های شان اند.

یکی از جنگجویان طالبان میگوید:- "ما با هر گفت و گوی آنان (نمایندگان سیاسی شان) تا آخرین راه خواهیم ماند و ما زیر فرمان آنان ایم. اگر آنان صلح کنند ما آماده ایم و اگر آنان از ما بخواهند که مبارزه کنید، ما جنگ خواهیم کرد؛ همانطور که این مبارزه مان مطابق به شریعت است".

در همین حال فرمانده این گروه ادعا میکند، که آنان از پاکستان دستور نمی‌گیرند، بلکه تنها بخاطر رضای خداوند مبارزه می کنند. او می گوید که خداوند وی را مجبور به مبارزه کرده است.

فرمانده طالبان در پاسخ به اینکه چرا در مساجد حملات انتحاری و انفجاری را انجام می دهند، میگوید که اگر مهاجم انتحاری بداند که در آنجا قرآنی سوزانده میشود هرگز این کار را نمیکند!

عابد که تازه با گروه طالبان یکجا شده است میگوید، که ۱۲ سال مکتب خوانده است سپس به کشور ایران مهاجرت کرده است، و پس از سه سال دوباره به افغانستان برگشته به این گروه پیوسته است.

وی می‌افزاید، که ازدواج کرده است و ثمره ازدواج اش یک دختر است.

عابد میگوید:- "ما در برابر آنان (خارجی‌ها) جهاد میکنیم. ما تفنگ برداشته ایم تا در برابر آنان جهاد کنیم و از ناموس و وطن مان دفاع کنیم".

یادآوری می کنیم، که در همین آینده نزدیک نشست رهبران این گروه با هیاتی از افغانستان در بیجنگ برگزار شود. همزمان با این، جنگجویان طالبان تا دستیابی به صلح، بر ادامه عملیات های نظامی به ویژه حملات انتحاری بر شهر ها تاکید می‌ورزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала